Danmarks nye regering

Posted on

Statsminister: Lars Løkke Rasmussen (V)

Erhvervs  og økonomi minister: Brian Mikkelsen (K) (ny)

Udenrigsminister: Lene Espersen (K) (ny)

Finansminister: Claus Hjort Frederiksen (V)

Justitsminister: Lars Barfoed (K) (ny)

Forsvarsminister: Gitte Lillelund (V) (ny)

Skatteminister: Troels Lund Poulsen (V) (ny)

Transportminister: Hans Christian Schmidt (V) (ny)

Undervisningsminis ter: Tina Nedergaard (V) (ny)

Videnskabsminister: Charlotte Sahl Madsen (K) (ny)

Udviklingsminister: Søren Pind (V) (ny)

Fødevareminister: Hen rik Høegh (V) (ny)

Kulturminister: Per Stig Møller (K) (ny)

Sundhedsminister: Bertel Haarder (V) (ny)

Integrations  og kirkeminister: Birthe Rønn Hornbech V)

Miljøminister: Karen Ellemann (V) (ny)

Klima  og energiminister samt minister for ligestilling: Lykke Friis (V)

Socialminister: Benedikte Kiær (K) (ny)

Beskæftigelsesminister: Inger Støjberg (V)

Undskyld mig… men Bertel Haarder som Sundhedsminister?? Jeg bliver pludselig så træt.

Hvad synes du? Tilfreds?

13 thoughts on “Danmarks nye regering

    vendelboen said:
    februar 23, 2010 kl. 5:31 pm

    tilfreds: NEJ ikke så længe regeringen består af venstre, konservative og halehæng

      frkbibo responded:
      februar 24, 2010 kl. 7:34 am

      😆

    Piskeriset said:
    februar 23, 2010 kl. 11:13 pm

    Der er da én befolkningsgruppe, som er lykkelig over Bertels skift – hele lærerstanden! 😀

      frkbibo responded:
      februar 24, 2010 kl. 7:35 am

      Og vi patienter sukker vanvittigt højt fordi vi jo godt ved at Bertel vil fyre flere sygehuspersonale og give mere til privathospitalerne.

    Pernille said:
    februar 23, 2010 kl. 11:15 pm

    Jeg er forvirret over at Per Stig Møller er den nye kulturminister, det hænger sq ikke rigtigt sammen i mit hoved…

      frkbibo responded:
      februar 24, 2010 kl. 7:35 am

      Heller ikke her, Pernille…

    et cetera said:
    februar 24, 2010 kl. 8:36 am

    NEj – det er jeg IKKE – og det bliver jeg heller ikke, før det dér “ny” står for hele regeringen og dens partifarver!

    Anette said:
    februar 24, 2010 kl. 8:55 am

    NEJ jeg er ikke tilfreds før regeringen bliver udskiftet. Uanset hvem denne regering så vælger som ministre så kan jeg ikke være tilfreds med deres politik 😦

    Marianne said:
    februar 24, 2010 kl. 11:50 am

    Hallo – skal mit navn ikke stå ud for titlen Socialminister?

    anjoe said:
    februar 24, 2010 kl. 12:44 pm

    Jeg tror helt klart, at han er bedre end forgængeren!

    Bibbi said:
    februar 24, 2010 kl. 6:48 pm

    Røvsnaps, siger jeg bare…..Same shit, just a different name….

    jensdrejer said:
    februar 25, 2010 kl. 3:49 pm

    Jeg er enormt glad for, at Carina Christensen blev fyret. Pyha – det var sandelig på tide. Hun vil formentlig blive huske som den mest inkompetente kulturminister nogen sinde.

    Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om Per Stig Møller – jeg synes det bliver spændende. Jeg er jo meget enig med Per Stig Møller om hvad der er kultur og hvad der ikke er. 😉

    frkbibo responded:
    februar 26, 2010 kl. 8:04 am

    Og hvis der var valg idag ville “VI” få 89 af mandaterne. Kan man ikke bare sige: “sæt igang”?

Skriv et svar

