Jeg giver min krop…

Posted on

… til forsøgenes verden.

NU skal det prøves. Jeg læste på fpn.dk forleden om en ganske harmløs “kur” til dem med slidgigt. AHA, udbrød Bibo, DET skal prøves.

Ok, har ikke så meget slidgigt at det gør noget – lidt i lænden, og måske i foden. MEN er den stolte indehaver af andre ledsmerter. Så hvad som helst tages imod med kyshånd.

Jeg tager pt kun panodil (dog af den GODE slags på recept, 665 mg – 2 tabl. 3 gange daglig), men altså det er lidt ligesom at tisse i bukserne og glædes over varmen, men efter 10 minutter så er det ikke sjovt længere.

Men så var det jeg læste om denne her kur på fpn.dk, og jeg tænker: hvorfor ikke?!

Her er kuren

  • Drik en blanding af to teskefulde æblecidereddike, to teskefulde honning og et glas vand fire gange om dagen – efter et hovedmåltid og før sengetid. Det er bedst, at det er efter et måltid, da æblecidereddiken ellers kan være hård ved maven. Eddiken kan desuden belaste tændernes emalje, så det anbefales at skylle munden med rent vand bagefter, eller alternativt drikke cocktailen med sugerør, så den kun i begrænset omfang kommer i kontakt med tænderne. Det skal desuden være økologisk æblecidereddike “med grums i bunden af flasken”, der oftest fås i helsekostbutikker.
  • Undgå forarbejdet mad og mad med et højt syreindhold. Sarah Gall undgår eksempelvis citrusfrugter, bær og rødt kød. I den forbindelse er det vigtigt at være opmærksom på at få de vitaminer, man ikke får gennem de fravalgte fødevarer på anden vis – eksempelvis kosttilskud.
  • Motioner dagligt de ømme led. Eksempelvis ved skiftevis at krumme og strække tæerne fem gange i træk.
  • Bad i epsom-salt 2-3 gange ugentligt af et kvarters varighed. Epsom-saltet virker udrensende og lindrende på kroppen og anbefales blandt andet også af Kernesund familie. Man skal være opmærksom på, at man godt kan føle sig træt efter et bad i epsom-salt. Hvis man ikke har et badekar, kan epsom-salt opløses i et lille kar, hvor gigtpatienten kan lindre hænder og fødder. (Kilde: fpn.dk)

Ok, epsom-saltet glemte jeg at købe… men nu starter jeg ud med eddiken og så må vi se, hvad det ender med.

Hellere det her frem for en bekendt, der forleden fortalte at hun var anbefalet 3 dråber salmiakspiritus i et glas vand, mod uro i benene. Ææææh, NEJ TAK!

4 thoughts on “Jeg giver min krop…

    Annika said:
    februar 27, 2010 kl. 2:06 pm

    Held og lykke..
    Lige det med at undgå at indtage visse af de førevarer er godt nok øvs :\

    – og tja, alt er vel ok i rette mængde, alt er usundt at få for meget af?
    men lige salmiakspiritus ville jeg nok overveje 10 gange inden jeg ville køre forsøget (alt efter hvem der har anbefalet det).

      frkbibo responded:
      februar 27, 2010 kl. 2:13 pm

      Jeg har det nu lidt sådan at jeg spiser hvad jeg vil. Men jeg kan sagtens overholde det de nævner i artiklen – især hvad angår rødt kød. Er mere til lyst kød. Og skal det gå stærkt, så kan jeg godt smide en færdigret eller lign i ovnen. Og NEJ – no salmiakspiritus til mig. Pyyyyyh. 😮

    anjoe said:
    februar 27, 2010 kl. 5:14 pm

    År tilbage drak jeg af og til æblecidereddike i vand; det smagte ret godt, men honning vil afgjort klæde drikken nydeligt 😀

      frkbibo responded:
      februar 27, 2010 kl. 5:18 pm

      Det gør den absolut også. 😉

Skriv et svar

