Hektisk dag

Posted on

Mandag… hvad kan vi rent faktisk sige om mandag?

Ifølge http://www.denstoredanske.dk er mandag:

mandag, ugens første dag, før 1.1. 1973 regnet for den anden dag. Mandag er et førkristent oversættelseslån fra lat.dies Lunae ‘Månens dag’, jf. fr. lundi.

MÅNENS DAG?! Håber sgu ikke der er fuldmåne, for jeg har brug for min nattesøvn!!

Derudover er mandag den første arbejdsdag i ugen – for de fleste – og for mig betyder det pt. en evig kamp mod dynen når vækkeuret ringer kl. 6.30. Det er hårdt selvom jeg går tidligt i seng. Leddene skriger, som snart 24 timer i døgnet, til himlen. Undulaten er forøvrigt også på stikkerne på det tidspunkt – et tegn på at vi absolut går mod lysere tider, han vågner nemlig tidligere og tidligere, og det er da dejligt at høre propellen starte. Når jeg vænner mig til det, så kan jeg sagtens sove fra det – HVIS jeg vel at mærke sørger for at der er åbent ind til buret. Ahem!

Idag har været en hektisk dag. Mine brikker – og vi snakker ikke dem, der ligger på spisebordet og fylder – har været på arbejde. Det har været fedt. Har hjulpet gymnasieelever, folkeskoleelever, sygeplejestuderende, social- og sundhedsstuderende. Alle skriver de opgave lige nu, og alle vil de have den litteratur der ikke er hjemme, så der har været gang i kreativ tænkning. Og det er fedt. Især når man får at vide at éns hjælp har været enormt gavnlig. Så er man sgu stolt af at være bibliotekar!

Men nu er jeg brugt. Og jeg er glad for at jeg idag snuppede den varme ret på jobbet, så jeg kun skal bruge energi på at få skåret rugbrød og lagt pålæg derpå og så ramle ind i sofaen.

Mine skeer rækker ikke langt i disse tider. Men jeg synes egentlig jeg er tæt på at være ok til at bruge dem jeg har til rådighed. Meeeeen kunne da godt bruge en ekstra. Det vil være lyv at påstå noget andet.

Håber din “måne dag” har været god og du har oplevet lige præcist de dejlige ting, som har ventet på dig.

2 thoughts on “Hektisk dag

    Anette said:
    marts 15, 2010 kl. 8:19 pm

    Det lyder som en god og udfordrende dag på trods af travlheden. Skønt!! Knus

      frkbibo responded:
      marts 16, 2010 kl. 7:24 am

      Der var god styr på fokus. 😉 Knus

Skriv et svar

