Tænkeboks-stormvejr

Posted on

– er den tilstand jeg befinder mig i pt. Jeg venter. Jeg summer. Jeg tænker. Jeg summer lidt mere. Jeg panikker. Jeg himler med øjnene. Jeg er ligeglad. Jeg er berørt. Jeg gider ikke mere! Jeg tænker lidt mere. Og venter lidt mere. En gråzonetilstand som kan drive mig til vanvid, hvis den fik lov til det. Det gør den ikke… ret meget. Måske lidt.

Jeg taler med underlige tunger som udenforstående ikke forstår. Og det er sådan det skal være!! Jeg skal passe på. Og jeg skal især passe på mig selv. Der er ikke andre. Og dog… jo, jeg har andre – de kan mest lægge øre til. Og være enig. Og give deres mening. Og være klar til at gribe, når der er behov for det. Og det er jeg glad for.

Men ved du hvad – jeg har lige handlet til skumle bagværk. Og jeg ved at jeg kan se frem til at lege med nevøen på lørdag – hvis han altså ikke er alt for hidsig. Sagt med andre ord, bettemanden er MEGET bestemt og har sin HELT egen mening. Det er lidt morsomt. Men man skal passe på med at grine. For så bliver han endnu mere hidsig. Han må bestemt have det fra mosteren… hehe.

Og idag… jeg var ved tandlægen. På min vej derhen gik jeg en lille omvej. Jeg var NOGET tidligt på den. Kunne ikke lade være at smile stort af skiltet til denne lille antik-forretning. Der må også være antikviteter UDENFOR butikken, tror du ikke? Der er en grøn pil under teksten, der peger til VENSTRE. 😀

Og tandlægen sagde: “ok, jeg vil tale for at vi IKKE skal hive flere tænder ud af dig foreløbig!!!” Hun var enig i at sidste gang var lidt voldsom. Og med det ravage den har forårsaget i kroppen med en bindevævssygdom, der er sprunget i lys lue med ekstra medicin til følge… ja, så er det nok en god ide at inddrage kæbekirurg og speciallæge inden flere visdomstænder ryger.

7 thoughts on “Tænkeboks-stormvejr

    Piskeriset said:
    april 27, 2010 kl. 4:12 pm

    Nevøer er så sjove, når de begynder at få deres egne meninger. Min er ved at komme i ‘kan godt selv’-fasen, og det havde jeg heldigvis luret, da jeg skulle passe ham i sidste uge. Men det kan være, jeg skal nå at lære nogle tricks til IKKE at grine – vil du dele ud af dem? 😉

      frkbibo responded:
      april 27, 2010 kl. 6:38 pm

      Aaaaaaij, tro mig. Det er SÅ Svært ikke at lade være med at grine. For så bliver de bare endnu mere hidsige. Jeg flækker alt for tit af grin. 😀 Det bedste du kan gøre er at se måbende ud og så gøre ALT for at holde masken. Og så vende dig om mens du kvæler diverse fnis. 😉

    et cetera said:
    april 28, 2010 kl. 7:42 am

    Det tager lang tid inden livsomrokeringer falder på plads – og det er ingen trøst lige nu, men tro mig, når jeg siger, at de FALDER på plads – også selv om man til tider tror, at man bliver totalt ødelagt i processen …
    Mht skønne nevøer: det varer lidt inden børn fanger, at man griner med dem – ikke af dem … og så er der nogle få der faktisk aldrig fanger dét – men da omtalte nevø ligner sin moster, tror jeg næppe det bliver tilfældet her 😉 😉

      frkbibo responded:
      april 28, 2010 kl. 9:14 am

      Moster skal nok sørge for at han lærer det. 😉

    Bibbi said:
    april 28, 2010 kl. 9:13 am

    Måske skiltet, er en form for nabo-hjælp? 😉 😀

      frkbibo responded:
      april 28, 2010 kl. 9:15 am

      Uuuuh, se DET havde jeg jo ikke tænkt over. Selvfølgelig! 😀

    Sister Bonde said:
    april 28, 2010 kl. 2:52 pm

    Sender lige et kæmpeknus.

Skriv et svar

