Energi søges

Posted on

Ih, hvor kunne det være rart at have noget ekstra energi.

Med en sygdom som er temmelig aktiv pt, så ynder jeg at sige at jeg har kun 8 timer af døgnet i modsætning til DINE 24 timer. Og det forventes af mig at jeg skal yde lige så meget som dig. NOGLE ville nok forlange tæt på det dobbelte af mig: “Vi skal jo lige se, hvad du dur til… Du ser ikke syg ud, er du nu også sikker at du ikke har så meget energi? Pjat med dig!”

Well… du skal være velkommen til at tage bo i min krop i 24 timer. Lad os se, om du holder så længe. Du vil blive overrasket hvor meget jeg egentlig kan i forhold til hvordan min krop behandler mig. Men du har helt ret – jeg SER da ikke syg ud. Og størstedelen af tiden FØLER jeg mig heller ikke sådan. Jeg kan gøre lige så meget som du kan – dog med nogle få begrænsninger, det indrømmer jeg gerne.

Jo, jeg er træt. Og jeg ved egentlig godt hvorfor. Det er min egen skyld. 😉 Jeg fik ryddet op på kontoret igår. Der er en masse ting til lossepladsen – hovedsageligt alm. brændbart. Hvor kommer alt det pap fra??? Og det er skønt at kunne se på gulvet uden at falde over diverse papirbunker. Og ikke et ord om at de papirbunker nu ligger på spisebordet. Hey, så er de da kommet et skridt nærmere mapperne. 😆 Du ved jo godt, at Rom blev ikke bygget på én dag – de drikk… øhm… de BYGGER endnu.

Og imorgen har jeg fri kl. 14. Vi er gået over til sommertid. Og den ekstra time betyder alverdens. Jeg planlægger et hvirvelvindsprojekt i soveværelset a la kontorets.

Faktisk tænker jeg ved mig selv, at det vil være godt for min energi hvis jeg får ryddet op og smidt ud. Så det er jeg igang med… i et tempo hvor jeg kan følge med. Jeg HAR jo kun 8 timer i døgnet til det… hvor jeg også skal spise, sove, læse, vaske tøj og alt det andet.

Hav en velsignet weekend.

4 thoughts on “Energi søges

    Bibbi said:
    maj 14, 2010 kl. 9:42 pm

    Tak og i rigtig meget lige måde! Træls du må slæbe dig afsted og extra søvn hjælper sjældent (siger erfaringen os 😉 )
    N.B.: B-vit. injektionerne gives også for energi-boost, også selvom du ikke direkte er i underskud. Måske endnu en årsag, om ikke andet? Det er derfor jeg får dem, fra tid til anden 😉

    Alt godt!

      frkbibo responded:
      maj 14, 2010 kl. 9:46 pm

      Oooh, ja det var da værd at forsøge, så. 😉 Thank youuuu.

    blogheks said:
    maj 15, 2010 kl. 8:37 am

    Du lyder jo uhyggelig effektiv, med oprydning og jeg skal komme efter dig… Pyha, bare det var mig, som kunne mobilisere bare et minimum af energi ;0)
    Nå, men en god weekend er jo i sigte, håber din bliver lige så god 🙂

    Helle K. said:
    maj 15, 2010 kl. 9:55 am

    Jeg har desværre ikke noget energi i overskud – ellers sendte jeg det straks 🙂
    Jeg kender godt det der med, at det ikke kan ses udenpå – og så passer det nok ikke 😦
    Pas på dig selv flittig-Lise og tag en slapper 🙂

Skriv et svar

