Min far og min nevø

Posted on

– kan enormt godt lide at køre ture sammen. Om det så er i Netto for at hente mælk, så hopper de lystigt ind i den lille røde bil. Og knægten har absolut ikke tid til at vinke til mormoren der står i vinduet og vinker på livet løs. Næh, han har travlt med at sætte sig til rette, snakke og kommentere og tænde radioen og meget andet.

Og afsted de kører.

Min far fik for et stykke tid siden en ny mobiltelefon. En nokia-et-eller-andet med GPS i. RUTH, som jeg kalder hende, og det gør far så også. Om det er for at køre med mig i Metro & Ikea, så bliver Ruth sat til.

Og således også, når min far og min nevø skal ud at køre. Første gang var knægten nu NOGET betænkelig. Han fulgte meget interesseret med på skærmen og vidste lige præcist, hvornår der skulle drejes til højre og venstre. Så meget desto mere ballade blev der, da farmanden kørte til højre i stedet for til venstre: “JAMEN MORFAR, hun SAGDE jo at du skulle køre til VENSTRE og ikke til HØJRE. Åh nej, nu når vi aldrig frem!!” -“HA”, udbrød morfaren, “HUN skal da ikke bestemme hvergang! NU kører vi denne vej!”

Hvorefter drengen grinede så han boblede.

En anden gang skulle de i Netto. Det er bare ned af vejen og til højre, ligeud et stykke vej og så til venstre og så er de der. 3 minutters kørsel – max. 5. Men RUTH blev aktiveret. Hvad min far, drengens morfar, lige havde glemt – var at slukke for RUTH. Og pludselig i Netto, nede ved mælken eller måske var det en kølerdisk lød det fra brystlommen: “Destinationen er lige fremme på højre hånd, 200 meter”!

Knægten spruttede af grin. Og en anden kunde udbrød forundret: “GUUUUD, kan man bruge GPS herinde!!????”

Jep, melet er 25 meter længere fremme på venstre hånd….!! 😆

Se, dét er en ægte historie fra virkelighedens verden.

6 thoughts on “Min far og min nevø

    Anette said:
    maj 19, 2010 kl. 8:09 pm

    Ha ha – skøn historie 😛 Hvor er jeg glad for at der er GPS i min nye telefon – de flytter hele siden om i vores supermarked 😛

      frkbibo responded:
      maj 20, 2010 kl. 4:55 pm

      Hehehehehehehe

    Bibbi said:
    maj 19, 2010 kl. 8:44 pm

    GPS til supermarkedet, lyder faktisk som en ganske go ide. Eneste bagdel er at man skal høre på alle de andres 😆

      frkbibo responded:
      maj 20, 2010 kl. 4:55 pm

      Høretelefoner?? 😆

    vendelboen said:
    maj 19, 2010 kl. 9:22 pm

    dejlig historie

      frkbibo responded:
      maj 20, 2010 kl. 4:56 pm

      Jaaaaaa

Skriv et svar

