Kitty and the Midnight Hour

Posted on Updated on

Kan du huske den serie, der gik i tv for nogle år siden – firserne, start halvfemserne, der handlede om en radio DJ, som blandede sig i mangt og meget og fik løst kriminelle gåder i dagstimerne? Hvad var det nu den hed?

Jeg har lige læst bogen Kitty and the midnight hour, der egentlig slet ikke handler om det samme, og så alligevel – vi har at gøre med en nat-radiovært. Men så stopper ligheden også. Denne første bog om natradio DJ’en Kitty Norville. En helt almindelig midttyver pige, der om natten har sit talkshow i radiostationen KNOB i Denver. Og så er den historie skrevet….

Aij, ikke helt. Der er en tvist. Pigen blev inficeret af en ulv for 2 år siden, en varulv. Og ved hver fuldmåne render hun rundt i skoven, sammen med sin flok og hyler til månen. Jep, hun er varulv. Og hun har tjansen som almindelig DJ på den sene dunkle tid på døgnen – lige efter midnat og et par timer frem. Det passer hende egentlig fint. Og hun arbejder kraftigt på at leve så normalt et liv som muligt – hende og hendes indre varulv, som hun nægter at komme ud på andre tidspunkter end ved fuldmåne. Og hun er rigtig god til at holde på sin hemmelighed. Indtil en nat, hvor hun kommer til at snakke om varulve og antyde at hun selv er én.

Og så skal jeg da ellers love for at der kommer gang i historien. Radioshowet bliver vildt populært og varulve, vampyrer og andre overnaturlige væsener ringer ind til hende for at få råd og vejledning. Hendes alfa-han-leder i varulveflokken er rasende og vil have hende til at stoppe showet øjeblikkeligt, men tager alligevel imod de ekstra penge som hun pludselig tjener mens showet med det vums bliver landsdækkende. Vampyrerne er også trætte af at hun går offentlig, for det er jo også vampyrerne der ringer ind. Og pludselig har hun en “varulvedræber” på nakken – det bliver det største liveshow på æteren nogensinde, for han ringer ind til hende direkte på showet og fortæller hende hvor han er, og at han er på vej for at dræbe hende.

En hurtig letlæst bog som teenagerpigerne vil sluge råt – med mindre de er hardcore vampyr-piger. Skrevet meget humoristisk. God hyggelæsning på terrassen en solskinsdag.

Kostede kun 61 kr ved Adlibris. Med fri levering.

6 thoughts on “Kitty and the Midnight Hour

    Piskeriset said:
    maj 22, 2010 kl. 7:41 am

    … og jeg som troede, at jeg skulle holde pause med at købe skønlitteratur de næste måneder… 😉

      frkbibo responded:
      maj 22, 2010 kl. 7:45 am

      Undskyld… lidt. 😉

    Deborah said:
    maj 22, 2010 kl. 5:08 pm

    Hejsa, den husker jeg godt, for jeg var helt vild med den. Det skulle vel egentlig være “en bog”, for den serie, du formentlig tænker på, bygger ikke på en bog. På dansk hed den “En stemme i natten” og på originalsproget hed den “Midnight Caller (1988). Jeg så den så ofte som muligt, for jeg var helt vild med Gary Cole, der spillede hovedrollen.
    Nu ser jeg lige, at der er <a href="http://ja-jp.facebook.com/group.php?gid=31223148396"<en Facebookgruppe, for at få serien tilbage. Håber det var en hjælp

      frkbibo responded:
      maj 24, 2010 kl. 9:31 am

      Det var da DET den hed – Midnight Caller. 😀 Tak skal du have, Deborah.

      Har så lige rettet mit indlæg til – kan godt se, at jeg lægger op til at det er én og samme historie. Og det er det absolut ikke. Jeg kom bare til at tænke på tv-serien, da jeg læste bogen. Men ligheden… ja, det er jo kun at de er “midnight caller”s. 😉

    konen på bækgaard said:
    maj 26, 2010 kl. 5:51 pm

    Jeg kan bare huske slutreplikken fra midnight caller. Altså den danske oversættelse.

    “Godnat America, hvor enten du er”

      frkbibo responded:
      maj 26, 2010 kl. 6:06 pm

      Åååh, ja, det kan jeg også huske… 😉

Skriv et svar

