Det er nu rart

Posted on

– at der er helligdag (fridag) idag. Tror absolut ikke at jeg ville være i stand til at komme op 6.30. Det skal jeg imorgen – og jeg gyser ved tanken.

Kroppen er da godt nok sat i overarbejde for at hele op efter sidste uges blodprop. Altså jeg render stadig rundt med den – det er ikke bare lige at knipse med fingrene og 1-2-3 PUF, så er den væk. Og for engangs skyld kan jeg mærke medicinen fra i lørdags. KORS den gør mig træt. Cellegifte – bvadr! MEN – jeg kan mærke at det er begyndt at hjælpe, inflammationen er på retur. Vil aldrig slippe helt for smerterne, men de er slet ikke så slemme som for 1-2 måneder siden, og det er nemmere at bøje leddene. Wuhuuuuu!!

Jeg fik TO gode solskinsdage på terrassen her i pinsen. Hvor dejligt – sugede så meget d-vitamin til mig som muligt, godt dækket af en solfaktor 25. Og fik tygget mig gennem de første 200 sider af Stephenie Meyer’s Eclipse. Selvfølgelig på engelsk. 😉 Men jeg har også haft et par fridage og roen til det, så svup svup – der var dømt “bring them on, them vampires!” Må hellere gemme lidt til når jeg skal indlægges om 1½ uge i Århus til turbo-tjek.

Men nu vil Bibo hoppe i bad og så i traveskoene… har et par blodårer, som vil have godt af at blive rørt.

Fantalastisk dejlig 2. pinsedag derude.

10 thoughts on “Det er nu rart

    Anette said:
    maj 24, 2010 kl. 12:08 pm

    Hvor er det godt at høre, at det begynder at hjælpe det medicin! Og godt du passer på dig selv søde. God gåtur 😉 Knus

      frkbibo responded:
      maj 24, 2010 kl. 3:57 pm

      Passer på og passer på… lad os bare sige, at HVIS jeg ikek gør, så står de første 5-6-10 i kø for at banke det ind i knolden på mig. 😉 Knus

    Piskeriset said:
    maj 24, 2010 kl. 2:42 pm

    Nejnej – det er en forkert taktik! Du skynder dig at læse Eclipse færdig, så du kan tage den næste bog med under armen, når du skal indlægges igen 😉

      frkbibo responded:
      maj 24, 2010 kl. 3:58 pm

      Uuuh, det er da DET jeg gør. 😀 Hvad LAVER jeg dog her online??

    nhs said:
    maj 24, 2010 kl. 3:59 pm

    Hvis man gerne vil suge D-vitaminer til sig, skal man ikke bruge solcreme. Solcreme fra faktor 8 og op gør at vi IKKE danner D-vitamin i huden.
    Der er meget der tyder på at autoimmune sygdomme optår pga. D-vitamin mangel. Derfor er det vigtigt at få sit niveau op et sted mellem 150-250 nmol/l. For at komme op på dette niveau kræver det ca. 250 mikrogram D3-vitamin dagligt.

      frkbibo responded:
      maj 24, 2010 kl. 4:11 pm

      Tak for kommentaren – jeg vil så tillade mig at skyde de amerikanske undersøgelser m. at solfaktor 8 og over IKKE danner d-vitamin ned. Et studie udført i Århus påviser det modsatte. Læst på JP.DK : http://jp.dk/indland/aar/article1755402.ece – så er spørgsmålet selvfølgelig hvad man skal tro på. 😉

      Men jeg er god til at huske mine daglige D3-vitamin dosis – sommer og vinter. For jeg HAR nemlig en autoummun sygdom og jeg tror faktisk også at den blev hjulpet lidt på vej netop af D-vitamin mangel. At jeg så bruger solcreme med høj solfaktor skyldes så at jeg, som følge af min sygdom, skal være lidt påpasselig med solbadning. Balance-gang. 😉

    nhs said:
    maj 24, 2010 kl. 4:25 pm

    Her er Leif Mosekikdes nye fortolkning af undersøgelsen:

    http://dagenssundhed.dk/kost-og-ern%C3%A6ring/vitaminer-og-mineraler/husk-d-vitamin-n%C3%A5r-du-bruger-solcreme

    Ved du hvad dit D-vitamin niveau er på, og hvor meget D3-vitamin taker du dagligt?

    nhs said:
    maj 24, 2010 kl. 5:33 pm

    Den undersøgelse som sundhedsstyrelsen refererer til er netop det studie fra Aarhus, hvor lederen Professor Leif Mosekilde nu her i 2010 er kommet til et andet resultat,. Men det passer nu meget godt med hvad andre forskere i verden har bevist.

    Jeg syntes bestemt du skal få målt dit niveau. Jeg selv tager 200 mikrogram D3-vitamin dagligt fra septermber til maj og 100 mikrogram dagligt igennem sommeren. Dette har gjort at jeg ligger på ca. 150 nmol/l.
    2 Unikalk silver indeholder kun 20 mikrogram, som kun er nok til et niveau på 30-50 nmol/l. Så hvis jeg var dig ville jeg bestemt tage noget mere.

    Københavns Universitet kom med en banebrydende nyhed i marts måned, som viser at D-vitamin er altafgørende for vores immunforsvar, både med hensyn til aktivering og til at undgå en overreaktion.

    http://sund.ku.dk/SUND-nyheder/011017/
    http://www.videnskab.dk/composite-3975.htm

      frkbibo responded:
      maj 24, 2010 kl. 6:20 pm

      1000 tak for kommentarer og henvisninger mv. Her er da noget at arbejde med. Tak for det. 😉 Have a lovely evening.

Skriv et svar

