Maleren

Posted on Updated on

– ringede på døren kl. 8 præcist.

Han blev hurtigt pillet ned, for han blev overhalet indenom af mureren, der allerede HAVDE været forbi og ordnet porrehuller i brusekabinen.

“ÆV”, sagde maleren, “Det var ligegodt kattens”.

Forhistorien er at der er 5 års gennemgang i ejendommen, hvor jeg bor. Og håndværkerne pusler om os – hos mig, SMÅTING, som egentlig ikke hører til en 5 års gennemgang. Bortset fra døre og vinduer, som har drillet lidt.

Maleren har været inde i lejligheden et par gange. En revne i en væg (som højst sandsynlig vil komme igen, men nu er jeg instrueret i hvad jeg gør, når det sker), underlige pletter i loftet på badeværelset, som idag fik en ordentlig omgang “PYYYYYYH, DET LUGTER SLEMT” spray-noget. I  fredags ringede maleren på kl. 10: “Ja, nu må du da snart se at få de gardiner rullet op, så jeg kan arbejde videre med pletten i loftet i stuen”. Han var kommet til at tage den forkerte maling med så han måtte jo komme igen idag. Og i fredags jokede vi med at jeg nok skulle sørge for at rulle op og åbne vinduer mv. kl. 8, så han var sikker på at jeg var oppe.

Deraf dagens udbrud: “ÆV”, da det viste sig at han ikke var først.

Skriv et svar

