Konferencen

Posted on

Ok, det var jo ikke en ferie… som sådan…. at jeg tog til Rom. Årets rheumalogiske konference stod på plakaten og i år skulle den holdes i Rom. (Sidste år var i København – og næste år i London).

Der skulle arbejdes med organisationen jeg er en del af og selvom det var italienerne, der stod med hovedansvaret, så var vi nu også andre der var med til at holde øje, hjælpe i standen og snakke mv. NETVÆRKE på tværs af landegrænserne. I loooooved it. Og enormt sjovt pludselig begynde at tale dansk til danske læger. He he! Vores stand lå helt perfekt – på vejen til maden, så vi var ikke til at undgå. Sådan!

Og sikke et cirkus – ligesom sidste år. Masser af medicinalfirmaer og andre firmaer, der har en masse at fortælle om deres produkter. “Kom og hør om vores produkt og få et billede af dig selv, stående foran Colosseum”. Eller “få en musemåtte”. Kuglepenne, visitkortholdere, key chains, brochurer i lange baner og meget mere. Lækker kaffe. Is. Små kager. Små sandwiches. Det hele var der. LIGE med undtagelse af OXO’s stand. Jo, de var der, men de havde fået at vide at de ikke måtte give ting væk i år. ÆÆÆÆV!

STEDET, hvor konferencen blev holdt. Aij, come on!!! Ligger midt mellem Rom og Lufthavnen. Er oprindeligt bygget som et stort UDSTILLINGScenter og er slet ikke egnet til også at skulle afvikle forelæsninger. Der var højt til loftet og vi kunne høre, hvad der blev sagt inde ved siden af, når vi var til forelæsninger. Aij aij aij. Jeg og de andre fra Holiday Inn Hotellet var heldige. Vi havde egen bus til at fragte os frem og tilbage. Boede man inde i Rom, så ville transport tage 1 time til halvanden. IKKE GODT NOK!

Og så slog det mig, at det var LIDT sjovt at komme med for 2. år i træk. Ved du hvad – det er de samme mennesker, der står i standene!! Enormt morsomt! Man knytter et bånd. “Nå, er du også her i år”. Lærer hinanden at kende. Jeg sugede til mig – for jeg er jo stadig nybegynder og skal lære spillets regler at kende. Men jeg lærer hurtigt. Og ser hvordan de andre gør. Og tænker ved mig selv… HA, jeg skal sgu med igen næste år! Om jeg så skal betale selv – London, here I come! Og her går “tuben” lige til døren. Yes!

2 thoughts on “Konferencen

    Anette said:
    juni 24, 2010 kl. 3:59 pm

    Det lyder rigtig spændende og jeg kan lige forestille mig hvordan det er. Har selv deltaget i nogle store messer tidligere og der var det også de samme mange af dem der stod i standende. Det er så hyggeligt og inspirerende. Knus og dejligt at høre om dine oplevelser

      frkbibo responded:
      juni 24, 2010 kl. 4:29 pm

      Det ER nemlig hyggeligt og inspirerende. Knus

Skriv et svar

