Hævnen

Posted on Updated on

Drengen Christian har lige mistet sin mor til kræftens monster og flytter med faderen hjem til farmor ude i en provinsby. I samme by bor Elias. Hans forældre ligger i skilsmisse, begge forældre er læger hvor faderen arbejder for Læger uden Grænser og pendler ml. Afrika og Danmark.

Elias mobbes af de store drenge, og da Christian svarer mobberne igen får han én på tuden, så han får blodnæse. Det finder han sig ikke i, og banker den store dreng med en cykelpumpe. Elias og Christian udvikler et venskab og det kan vise sig at bringe dem helt derud hvor det er svært at bunde.

Det er en film om hævn, retfærdighed, kærlighed og ikke mindst det gode der forhåbentlig er i os alle.

God start på Biografklub Danmark, i selskab med teatertøserne som denne sæson har skiftet navn til “de 3 bio chicks”.

PS. Jeg er MEGET spændt på hvordan Vendelboen håndterer HELE 10 film. 😆 Hun klarede det fantastisk denne første gang. Ikke sandt, Et Cetera?

6 thoughts on “Hævnen

    Anne said:
    september 12, 2010 kl. 4:52 pm

    Ditte, Eddie og jeg var i biffen i går og så “Hævnen”…uha den var god og satte mange tanker og følelser i gang 🙂
    God sæson til jer 3 bio chicks 😀

      frkbibo responded:
      september 12, 2010 kl. 8:39 pm

      Tak for det, Anne. Ja, den var super god og man har den i kroppen et stykke tid. 😉

    vendelboen said:
    september 12, 2010 kl. 5:08 pm

    Jeg kan vel altid smutte på toilet ind imellem, hvis jeg mister koncentrationen. For det er nok ikke så let at tage strygetøjet med i biografen 🙂
    Men tak for en skøn eftermiddag…..

      frkbibo responded:
      september 12, 2010 kl. 8:40 pm

      Så skal vi bare booke pladser på sofarækken – så er de plads til strygetøjet. 😉 Du virkede nu ikke til at have mistet koncentrationen. 😉 Selv tak!

    et cetera said:
    september 18, 2010 kl. 8:54 am

    Hehe, de 3 bio chicks … det er et godt navn 😀 – og jo, jeg synes faktisk at vendelboen klarede sig helt hæderligt og ligefrem virkede forsigtigt begejstret over hvad der jo også var en kanongo’ film 🙂 (Personligt havde jeg forresten mindst lige så meget glæde af frokost og snak – som af filmen – så jeg glæder mig allerede til næste ganske snarlige premiere!)

      frkbibo responded:
      september 18, 2010 kl. 9:01 am

      Du Kan TRO jeg også glæder mig til næste gang. 😉

Skriv et svar

