Ny kæmperegning gør rejsekort til den næste IC4-skandale

Posted on Updated on

Ja, man fristes jo næsten til at udbryde: “Det overrasker mig ikke”. Jeg har set opstillede terminaler både i bus og ved togstationer, hvor de så småt er ved at gøre klar til det her rejsekort som skal indføres senest udgangen af 2012. (Var det vist)

Jeg forstår jo ikke helt, hvorfor det skal være så besværligt at få udarbejdet sådant et kort. Jeg mener, London har i mange år kørt med Oyster Card, som er et rejsekort der bruges til undergrund, bus og tog – og det fungerer HELT upåklageligt. New York skulle efter sigende også være kørende med et rejsekort. Men her i lille Danmark kan man tilsyneladende ikke finde ud af at lave sådant et kort – eller jo, det kan man måske nok. Men det kan ikke leveres til tiden og regningen bare stiger og stiger. Lidt ligesom dengang med IC4 togene.

Jeg forstår det ikke. Hvorfor opfinde den dybe tallerken, nu når tallerkenen allerede ER opfundet og i brug andre steder? Men hvad ved jeg om teknikken bag?

Ny kæmperegning gør rejsekort til den næste IC4-skandale | Ingeniøren.

2 thoughts on “Ny kæmperegning gør rejsekort til den næste IC4-skandale

    jensdrejer said:
    september 13, 2010 kl. 3:53 pm

    Forklaringen er simpel: man har endnu en gang ønsket noget der var lidt for smart, lidt for moderne og lidt for avanceret. Derfor er det endt så galt. Jeg synes det er megadumt – og ærgerligt, for jeg glæder mig til vi kan begynde at bruge systemet. Til gengæld kunne jeg sagtens klare mig med det de bruger i London eller New York.

    frk. Bibo responded:
    september 15, 2010 kl. 5:55 pm

    Ja, det kan jeg også… jeg har da mit eget kort til London som jeg blot fylder op på når jeg kommer derover. Fungerer fantastisk.

Skriv et svar

