Og så drog jeg til nevø-land

Posted on Updated on

Så i stedet for at drage ned gennem “jydeland”, drog Bibo idag gennem byen og landede hos forældrene, som skulle have barnebarnet til overnatning – Bibo’s nevø.

Surpriiiiice, var det. Han blev helt glad for at se mosteren komme listende ind af døren, mens mormoderen fik sig en eftermiddagslur, og fluks blev mosteren sat til at glo på knægtens nintendo ds – maskine og være med til at spille Mario osv. Og den stod skam også på et slag nintendo wii.

Det er tydeligt at knægten er begyndt i skole og er ved at lære at det er ok, at han ikke vinder hver gang. Han bliver knap så hidsig – selvom han stadig har tendenserne.

Til aftensmaden skulle han pludselig på toilet. Der er ingen tvivl om hvad der skal laves – det reklameres højlydt hen over pasta & kødsovs retten. Men hvad, han er jo kun 6 og hele familiens darling. *host host*

– “Øj, jeg kom godt nok af med rigtig meget”, sagde han tilbage ved bordet.

– “Jamen, du har jo også spist rigtig meget hele dagen, skat”, sagde mormoderen.

– “Og så kommer det ud i tarmen”, sagde knægten, hvortil mosteren spørger om han egentlig ved hvor lang tarmen er og skal til at komme med en stor lang forklaring om at den er ‘herfra og helt op i den anden ende af haven’.

– “MOSTER”, udbryder han og ser på Bibo somom hun er bims i låget, “DEN ER DA HELT NED TIL ENDEN!”.

Knægten har jo ret!

Disney-sjov på DR1 m. guf til, og så ellers i pyjamas og børste tænder, læse godnathistorie….

– “Vi ses imorgen, moster, jeg håber du kommer for så skal vi spille nintendo wii og flyve med flyvemaskiner og skyde hinandens balloner ned”.

Nu får vi at se, Jacob… meeeeeen mon ikke moster finder vej til dig. Nevø-radaren er stadig tændt.

6 thoughts on “Og så drog jeg til nevø-land

    vendelboen said:
    september 18, 2010 kl. 8:01 am

    nevø land lyder som en rigtig god “erstatning” for veninde hygge…:-)

      et cetera said:
      september 18, 2010 kl. 8:48 am

      Elementary, my dear Watson! 😉
      (jeg elsker forresten når du fortæller om nevø og moster-stunderne)

        frkbibo responded:
        september 18, 2010 kl. 9:04 am

        Jamen han var rigtig i sit es igår. For på et tidspunkt sms’ede jeg med moderen. Og da jeg svarede at jeg stadig var forkølet lød det prompte: NU MÅ DU IKKE SMITTE JACOB!! Det fortalte jeg ham, hvortil der tørt lød: “Vi skal da bare ikke kysse” 😆

      frkbibo responded:
      september 18, 2010 kl. 9:05 am

      Det kan gå an – absolut. Omend der var visse bagtanker med at tage sydpå… Disse er dog stadig i planlægger-posen. 😉

    Anette said:
    september 19, 2010 kl. 12:04 pm

    Hvor er han skøn 😛 Er du gået i træningslejr? Jeg mener så du kan være forberedt på spillene i dag 😛 God fornøjelse og skøn søndag til dig søde. Knus

      frkbibo responded:
      september 19, 2010 kl. 12:06 pm

      Åh jamen det var jo igår. 😉 Jeg tror ikke jeg skal i træningslejr – så bliver han da alt for hidsig når moster vinder for tit. Ilm god søndag. Knus

Skriv et svar

