OMG jeg var hurtigt ude

Posted on

Jeg er lidt i chok. Bare lidt. Det må man gerne. Jeg har nemlig gjort noget som jeg ikke har gjort i laaaaaaaaaaaang tid. Købt en bog kort efter udgivelse. Hvad skete der lige dér?!

Bestilte bogen på SAXO igår og idag kom posten kl. 20 og gav mig den. Og ved du hvad – jeg var da ikke lige obs på at den er på 1017 sider!! Den blev udgivet d. 16. september.

Totalt hypet i USA og efter udgivelsen dér røg den direkte ind på New York Times bestseller-liste. Og Fox har allerede købt filmrettighederne på denne triologi (viser det sig at være).

Jeg er da LIDT spændt på hvad JEG synes om den. Nu er her da til et par dages læsning… eller uger… år?

Citat fra forlaget om bogen:

»Før hun blev Pigen fra det Ukendte – Hende, der kom gående, Den Første, Sidste og Eneste, som levede i 1.000 år – var hun bare en lille pige i Iowa ved navn Amy Harper Bellafonte.«

Da alvorligt syge kræftpatienter bliver raske efter at været blevet bidt af flagermus i Sydamerika, iværksætter den amerikanske regering et hemmeligt eksperiment på dødsdømte fanger for at undersøge, om virusset fra flagermusene kan kurere sygdom – eller bruges til at skabe den ultimative soldat. Men eksperimentet slår fejl, og pludselig er hele verden forandret. Mens civilisationen falder fra hinanden, lykkes det to personer at slippe væk og finde et midlertidigt tilflugtssted: FBI-agenten Brad Wolgast, der er et godt menneske, men som hjemsøges af de gerninger, han har gjort i embedes medfør, og den kun seksårige forældreløse Amy Harper Bellafonte, som var en del af det fejlslagne projekt.

Wolgast er stærkt besluttet på at beskytte Amy mod den ondskab, der er sluppet løs i verden. Om det så skal koste ham hans liv. Men for Amy er alt dette blot begyndelsen på en meget længere rejse; en rejse som kommer til at strække sig over tid og sted. Det bliver op til hende at afslutte, hvad der aldrig skulle have været begyndt.

»Læs 15 sider, og du vil blive fortryllet; læs 30, og bogen vil fængsle dig, og du vil læse til langt ud på natten. Romanen har en livagtighed, som kun episke værker skabt af fantasi og forestillingsevne kan opnå. Hvad kan jeg ellers sige? Følgende: læs denne bog, og den almindelige verden forsvinder.«
– Stephen King

Fakta om bogen:

Titel: Den første
Originaltitel: The Passage
Forfatter: Justin Cronin
Anden info: 1. udgave. Hardcover, 1024 sider.
Udgivelsesdato: 16. september 2010
Forlag: Lindhardt og Ringhof – www.lindhardtogringhof.dk
ISBN: 9788711317839

7 thoughts on “OMG jeg var hurtigt ude

    Piskeriset said:
    september 21, 2010 kl. 8:17 pm

    Hehehe! Jeg blev så fristet, da jeg fik nyhedsbrevet fra Saxo den anden dag, men indtil videre er den skrevet på ønskesedlen! Glæder mig meget til at høre, hvad du synes om den 🙂

      frkbibo responded:
      september 22, 2010 kl. 5:55 pm

      Nå, du havde da mere selvdisplin end jeg… jeg klikkede fluks på bogen i nyhedsbrevet… fra saxo… og blev draget med det vums. 😉

    Bibbi said:
    september 21, 2010 kl. 8:44 pm

    Ohh, jeg æææælsker murstens-romaner 😀 Og så lyder den jo ret spændende!!!

      frkbibo responded:
      september 22, 2010 kl. 5:56 pm

      DET gør den. Og jeg gik jo tidligt i seng igår og SAD op og læste. Mursten – you know. 😀

    Annika said:
    september 21, 2010 kl. 9:10 pm

    Glæder mig til at høre hvad du (og andre) mener om den…
    Orker ikke at slæbe på mursten, så må pænt vente på at den kommer som lydbog :$

      frkbibo responded:
      september 22, 2010 kl. 5:57 pm

      Annika – den findes allerede på lydbog. 😉

        Annika said:
        september 22, 2010 kl. 6:00 pm

        Ja, men desværre kun som CD pt efter hvad jeg har kunnet finde (og på dk).
        Så venter ‘tålmodigt’ med en download-version også…. og kan undskylde mig med at det sikkert er bedre for miljøet 😉
        At så så nok nærmere er ‘dovenskab’, at jeg ikke gider have CDer liggende som jeg selv skal rippe til MP-afspilleren er noget andet :$

        Har heldigvis diverse jeg mangler at få hørt pt.. og kan så afvente diverse andres meninger om den.

Skriv et svar

