Jeg har været til kontrol idag

Posted on Updated on

– med min bindevævssygdom. Min søde far syntes han ville køre mig derned og hjem igen – måske fordi der var snestormslignende tilstande i det nordjyske?

Anyway, jeg havde skrevet en temmelig lang seddel med alskens spørgsmål. Jeg blev noget overrasket, da lægen – som jeg aldrig havde mødt før – havde gjort noget tilsvarende: spørgsmål til hvordan det gik med dit og dat.

Jeg tror, vi mødtes på midten, for det var noget i retning af: Jeg har tænkt på at jeg ikke fik taget sklerodermi-blodprøve og –urinprøve sidste gang. Svaret var prompte: Det skal du idag. Ping-pong, det var en ren fornøjelse, selvom jeg var lidt skeptisk og ikke helt var tilfreds med at skulle ind til en NY læge, som jeg ikke havde hørt om havde noget med mit område at gøre. Men jeg måtte bide det i mig.

Grundig undersøgelse INKL en tur på vægten! (GYYYYYYS) Blodprøver, plan for hvad jeg skal have tjekket næste gang (fordi der skal bookes tid hos de pågældende “testere”), udskrivning af ny medicin, bestille undersøgelse i Aalborg…

Farvel og tak for idag.

4 thoughts on “Jeg har været til kontrol idag

    Helle K. said:
    november 9, 2010 kl. 6:10 pm

    det var da en god oplevelse – ikke? også selv om det ikke var den sædvanlige læge. Det betyder så meget, at man føler sig taget alvorlig.

      frkbibo responded:
      november 9, 2010 kl. 6:12 pm

      Præcis, Helle! Jeg følte virkelig, han var nærværende.

    anjoe said:
    november 11, 2010 kl. 9:20 am

    …men forarbejdet var dæleme gjort fra lægens side, så I spildte ikke tiden. Det må i øvrigt være rart at vide, at der er flere kvalificerede læger, for der kan jo altid ske et eller andet…
    Hav en hyggelig torsdag 😉

      frkbibo responded:
      november 12, 2010 kl. 11:56 am

      Problemet er at der er langt ml. de kvalificerede læger. Men denne her – super! God weekend. 😉

Skriv et svar

