Bissekræmmer-besøg

Posted on

Altså, jeg havde jo en tid hos min tandplejer her til formiddag. Jeg går til kontrol eller det hedder måske eftersyn eller “gelænder-pensling” hver 3. måned. Det er for at være på forkant med udviklingen og tage ting i opløbet. Tjaaaa… sklerodermi kan også gå i det dersens blink-blink-HOST-HOST-noget rækværk du har i munden. Så derfor hver 3. måned.

Jeg kan godt lide min tandplejer – altid storsmilende og glad og ikke mindst STOR-snakkende. Du kan tro, vi får vendt verdenssituationen i alle hjørner. Hun er super professionel og underviser sågar tandlæger, eller har gjort det…. vist dengang hun arbejdede som tandplejer i Schweiz….

Da hun hentede mig i venteværelset begyndte hun allerede at snakke: “Ved du hvad, jeg tænkte på dig i mandags…” Og bla bla bla.. det var noget med rejse til Italien. At hun har 400 patienter gennem hænderne hver 3. måned og stadig kan huske mig… æh, jeg betragter det som noget godt. Ikke?? Vi kommer godt ud af det med hinanden. Stort set jævnaldrende med krudt på livet.

Midt i det hele stopper hun op og ser meget alvorligt på mig: “Bibo…. ved du hvad… skal vi ikke bare sige nul huller!”

JOOOOOO!! FEDT!

Eneste er at jeg skal have skiftet 2 plumber – kviksølvet skal ud og ind med plasten. Det er gamle fyldninger, som er ved at udvide sig så meget at det truer med at få tanden til at slå revner. Det bliver halvdyrt – men det skal jo laves. Og hellere nu, frem for om 3 år, hvor det vil hedde KRONE.

2 thoughts on “Bissekræmmer-besøg

    Anette said:
    november 12, 2010 kl. 4:21 pm

    Godt at høre der ingen huller er 🙂 Jeg går også til tjek lidt oftere end tidligere pga mit immunforsvar men det er “kun” hver 9. måned – skal i næste uge 🙂 Knus og skøn weekend

      frkbibo responded:
      november 12, 2010 kl. 4:42 pm

      Ja, vi skal passe på bisserne. Jeg synes nu det er rart at få dem tjekket så tit. Jeg får tandrensning og flourbehandling hver gang, og det er en fryd bagefter. Knus og i lige måde god weekend.

Skriv et svar

