Mig og min tandlæge

Posted on Updated on

Den titel har jeg haft før – jeg ved det godt. Jeg har fået lavet en del ved tænderne de sidste 5-6 år. 3 kroner og en masse gammelt sølv, der løbende er blevet skiftet. Kun et enkelt hul. En visdomstand, der er hevet ud. Kort og godt – gelænderet derinde bag læberne har aldrig været noget at skrive hjem om. Fortæl det ikke til nogen-smiley Det ligger til familien – til trods for god mundhygiejne. Men nu begynder det at ligne noget… jeg er MEGET glad for at skifte til plast – og selvom det er meget dyrere end sølv, så ser det altså flottere ud! Smiley med åben mund

MEN jeg må jo igen og igen og igen rose min tandlæge, ja hele tandplejeteamet. Jeg kan enormt godt lide dem. Min tandlæge er dybt professionel og én af de førende tandlæger i landet. De kan som nogle af de første i landet rette tænder på ca. 16 uger!

Og så er hun enormt empatisk! Med stort udråbstegn. Engel

Jeg har jo kæbeproblemer (heldigvis kun i småtingsafdelingen, men alligevel!) og det, at have munden åbent helt op længere tid af gangen kan få kæben til at gå i AVAVAV-mode.Grædende ansigt Nogle gange har hun syntes det var så synd at jeg fik en gratis behandling af deres afspændings-guru. NAAAAICE!

Idag skulle jeg have skiftet 2 plomber – heeeeeeeeeeelt bagerst. Vi var godt klar over, at der sikkert skulle pauser til. Indtil hun kom i tanker om noget: “Hov, vi kan da prøve at give dig en bideklods”, og så en forklaring med at man har flere muskler til at lukke munden sammen end åbne den. Så ideen var at jeg skulle bide lidt på klodsen, som holdt munden åben, for at “snyde” kæben. Fint, lad os prøve – jeg er frisk på lidt af hvert.

OH MY GOD!! Det var en fornøjelse at ligge dér. Det virkede. Tommelfinger opJeg slappede ligefrem af i kæben. Og smerterne i kæben forsvandt som dug for solen. HALLOOOOO!! Sikke en fest, jeg ligefrem havde – med venstre side af hovedet helt følelsesløs pga bedøvelsen (og de sparer IKKE på det), det var ligefør jeg lå og nynnede med på musikken i baggrunden. Fest-smiley

Og nu må jeg hellere rubbe neglene og finde på job og en rask aftenvagt. Hep hep!

Skriv et svar

