Fik lyst til kartoffelpizza

Posted on Updated on

Wrom wrom, sagde foodprocessoren, da ca. 800 gr kartofler inkl. en stor gulerod, samt et løg røg gennem grovhakkeren, og vendt ned i skålen med 3 æg, ½-1 tsk salt, 1/4 peber, et drys oregano og dernæst kastet i bradepanden og kylet ind i ovnens 225 graders varme lune favntag i 15-20 minutter.

Bunden hoppede i fryd da det blev taget ud, og ovenpå lagt afskårne skiver af kartoffelspegepølse (sjovt var det lige det, jeg havde på lager), lækre blommetomater, oliven med soltørrede tomater presset ind i “rumpen” og et drys ost ud over – inden hele herligheden røg ind i ovnen som hvæsede med sine nu 250 grader… i ca. 10 minutter.

Og så med et sjældent glas rødvin til… tjoooo. Ikke så ringe endda.

12 thoughts on “Fik lyst til kartoffelpizza

    Piskeriset said:
    februar 18, 2011 kl. 8:31 pm

    Hårh! Pænt nice pizza der 😉

      frkbibo responded:
      februar 19, 2011 kl. 9:55 am

      Thanks 😉

    et cetera said:
    februar 18, 2011 kl. 9:06 pm

    Bibo’s Pizzeria – me like! 🙂 Kartofler er fantastisk pizzafyld- hvad jeg sådan aldrig havde tænkt som en god combo før jeg fik min første – siddende ved Trevi-fontænen … hvilket jo forresten nok heller ikke fik den til at smage dårligere …

      frkbibo responded:
      februar 19, 2011 kl. 9:56 am

      Nej, det kan jeg forestille mig! Min her er kartoflerne nu brugt som bund. 😉

    Margrethe said:
    februar 19, 2011 kl. 7:05 am

    Mums, det lyder lækkert – det må jeg prøve 🙂

      frkbibo responded:
      februar 19, 2011 kl. 10:02 am

      Rigtig god fornøjelse 😉

    anjoe said:
    februar 19, 2011 kl. 2:52 pm

    Det smager mumslækkert, uden oliven altså 😉

      frkbibo responded:
      februar 19, 2011 kl. 2:58 pm

      Det smager mumslækkert – både med/uden. 😉

    Nina said:
    februar 23, 2011 kl. 2:00 pm

    Den hopper vi på i aften – den lyder superlækker!

      frkbibo responded:
      februar 23, 2011 kl. 9:36 pm

      Håber I har nydt det.

    Nina said:
    februar 24, 2011 kl. 4:41 pm

    You bet! Den smagte fantalastisk!

      frkbibo responded:
      februar 24, 2011 kl. 5:17 pm

      Fantalastiskst loverly! 😀

Skriv et svar

