Så er der dømt indendørs marked

Posted on

Vel hjemme fra Budapest efter en fremragende tur med sol, over 20 grader, møde med de skønneste mennesker fra hele Europa i vores fælles organisation, Fesca, og 2 minutters sight-seeing. Jeg er godt brugt og er i fuld sving med at samle skeer ind igen. Jeg har heldigvis været lidt forudseende (har jo prøvet det før), så jeg har valgt at tage fri også idag, så jeg kan være frisk og fit for fight imorgen tidlig.

Men glad og veltilpas – og enormt heldig, fordi jeg røg ind i en formodentlig madforgiftning med ekstrem høj feber få dage inden afrejse. Jeg bed tænderne sammen og drog afsted, og har absolut ikke fortrudt.

budapest4

Én af de ting, jeg nåede at se, var Budapest berømte indendørs marked, Központi Vásárcsarnok (The Great Market Hall). Her kan du købe kød i lange baner, frugt i bunker, krydderier så du får tårer i øjnene, frisk fisk… alt hvad et marked har at byde på. Nårh ja, selvfølgelig med en hel etage med masser af turist-ting. For dette er Budapest’ største markedshal og et meget yndet turistmål. Og 500 meter fra hotellet.

Det fantastiske bygningsværk blev påbegyndt i 1894 og i 1990’erne blev det restaureret pga. skader fra 2. verdenskrig. Læs mere her og her.

budapest1

budapest2budapest3

4 thoughts on “Så er der dømt indendørs marked

    Anette said:
    april 4, 2011 kl. 6:14 pm

    Velkommen hjem😉 Det lyder som en god oplevelse selvom du måtte tage den lidt med ro. Knus

      frkbibo responded:
      april 7, 2011 kl. 3:03 pm

      Ro og ro – fik da set lidt.😉 Knus

    Mahalo said:
    april 5, 2011 kl. 3:31 pm

    Velkommen hjem igen, bibo…
    Gode billeder. Og godt at høre, at du er blevet rask igen:-D

      frkbibo responded:
      april 7, 2011 kl. 3:03 pm

      Tak skal du have, søde Mahalo.😀

Skriv et svar

