COMMODORE 64 HISTORIEN |

Posted on

Aaaaww – jeg kommer jo helt i det nostalgiske hjørne, når Elektronista dykker ned i arkiverne og hiver Commodore 64 frem. Det er lige før jeg får tårer i øjnene. 😀

Jeg husker især et spil med en lille myre som man skulle hjælpe med at grave tunneller og samle diamanter. Nogen der kan huske hvad det hed??

Derudover skrev jeg jo historieopgave på den – dengang jeg gik i gymnasiet. Blev printet ud på matrixprinter midt om natten. Min undulat lød som en matrixprinter i 14 dage efter, fordi dens bur stod lige ved siden af.

Jeg ÆRGRER mig over at vi ikke har den maskine længere….

Ah, de minder. Tak Elektronista. 😀

Læs det hele her: COMMODORE 64 HISTORIEN |.

6 thoughts on “COMMODORE 64 HISTORIEN |

    Rico said:
    april 19, 2011 kl. 10:48 am

    Åh ja Åh ja, det var også min første computer, det var tider den gang.
    Man lærte meningen af “back-up tit eller græd meget!”

    Husker en gang hvor jeg havde sidet i timer, og taste program kode ind fra et tysk commodore blad, og mangled nogle få linjer, da min lille søster valgte at falde over netledningen. Tuuuuuuuuuuuuuuuuuud.

    Har den stadigt stående i en kasse, gad vide om den stadig virker??????

      frk. Bibo responded:
      april 21, 2011 kl. 7:48 am

      Ja, hvis det nu regnede i påsken, så var der da et lille projekt dér. 😉

    ilhja said:
    april 19, 2011 kl. 11:38 am

    Der kommer en genudgivelse af commodoren. Gamle udseende men nyt indmad

      frk. Bibo responded:
      april 21, 2011 kl. 7:48 am

      He he, det bliver interessant. Tak for oplysningen. 😉

    Linda Eg said:
    april 19, 2011 kl. 12:59 pm

    Jeg savner også at spille alle de sjove spil! 🙂 Spillet du snakker om hedder Boulderdash og det var også min mors favorit, jeg synes også det var sjovt, fordi der var SÅ mange forskellige baner… og nogle var bare uhyggeligt svære!

      frk. Bibo responded:
      april 21, 2011 kl. 7:49 am

      Boulderdash – dér var den. TAK. Åh ja, alle de baner. 🙂

Skriv et svar

