Skattejagt anno 2011

Posted on

Min første cache

Jeg har været på skattejagt idag. En kær kollega er ekspert ud i Geocaching og spurgte mig forleden om jeg kunne tænke mig at komme med.

Jeg sprang straks til og har haft en herlig dag i en blæsende Svinkløv Klitplantage – på jagt efter caches som andre har lagt ud i naturen. Det er små beholdere – i forskellig størrelse – som man skal finde via GPS og disse er registreret på hjemmesiden Geocaching med koordinater, som man taster ind i sin GPS. Og så er det bare at komme afsted.

Militært område

Nogle gange er det blot at finde frem til stedet og kigge lidt på indholdet i skatten, måske tilføje noget, eller lade en “travel-bug” vandre videre. Det er en fætter, som skal fra A-Z og kan rejse rundt i hele verden. Men ellers er det noget med at man måske tager en ting derfra og smider en anden derned og så går man hjem og “logger” sit fund. Eller man finder blot skatten, skriver sig på sedlen i beholderen og hopper videre til næste cache, som skatten egentlig hedder. Det er ikke nok at logge sit fund på hjemmesiden – det der gælder, er at man skriver sig på sedlen i cachen, og det er med det profilnavn man er oprettet med på Geocaching.

Det har været en super spændende oplevelse, og jeg er frisk på at finde flere skatte rundt om. Og så får du oplevet en masse god natur på din vej.

Slettestrand ISvinkløv Klitplantage - Pigs Feet

4 thoughts on “Skattejagt anno 2011

    Annika said:
    maj 3, 2011 kl. 2:16 am

    Dejligt at det blev en god tur – gad vide hvilken GCer du var på tur med 😀
    Lidt sjovt når en blog man læser med på, pludselig rummer et element fra en af ens andre verdener 😀

      frkbibo responded:
      maj 3, 2011 kl. 1:28 pm

      Ooooh, er du GC’er? Jeg har lige oprettet mig – det var da en enormt sjov og givende tur. Mangler bare lige en GPS-ting. Iphonen er ikke helt nøjagtig. 🙂

    jensdrejer said:
    maj 3, 2011 kl. 11:40 am

    Jeg har aldrig prøvet det, men det lyder sjovt! Jeg kan godt forstå, at det er blevet så populært. Det er sikkert også sundt med alt det friske luft. Det er der i hvert fald nogen som påstår, hahaa….. 😀

      frkbibo responded:
      maj 3, 2011 kl. 1:30 pm

      Haha… ja, det er der nogen der siger. 😆 Men ja, det var faktisk ret sjovt. Jeg fik da våde fødder undervejs. 😀

Skriv et svar

