Den lille gule bold

Posted on

gulbold

Nøj, hvor denne lille gule bold nogle gange kan give mig grå hår i hovedet. Der kan ligge nok så mange bolde rundt om i stuen og køkkenet – i alle regnbuens farver. Og der bliver også leget med dem. Men når man ikke kan se denne nogen steder, så har vi balladen. For den lille gule bold er YNGLINGSLEGETØJET over dem alle. Og er den ikke i syne, så skal den altså findes… NU.

Først sætter den lille terrorist sig op på toppen af buret og råber og skriger. Så ved jeg godt, hvad klokken er slået. Så skal Bibo ned på alle fire og stæse rundt, og glo ind under reoler, tv-bænke, sofaer, rundt om bordben. Alt imens den lille fjerbold hopper rundt på toppen af buret og brøler: “FIND MIN BOLD!!!”

Igår var ingen undtagelse. Skrig og skrål. Jeg kravlede rundt. Kunne ikke se den nogen steder. Og måtte kapitulere: “Jamen jeg kan ikke FINDE DEN!!!”

HOLD NU MUND!! (Fingre i ørerne og brøle LA LA LA LA LA LA)

Det endte med at jeg smed ham i buret og ind i soveværelset for nedrullede gardiner: “Kan vi SÅ få noget ro!!”

Og hvad ser jeg så imorges, da jeg står op – lige neden for buret? (Der er åbent hele døgnet, så han tager sin første flyvetur inkl. lidt leg ved 5tiden – jeg sover fra ham eller graver mig under puden og hører så ingenting).

Yep, den lille gule bold, fuglen på toppen af buret mens han kigger på mig med hovedet let på skrå:

“Ha ha, jeg vidste da godt, hvor den var – jeg skulle bare se om jeg kunne få dig til at kravle rundt på alle fire”.

12 thoughts on “Den lille gule bold

    Chilotte said:
    maj 6, 2011 kl. 4:10 pm

    ha ha den var go🙂
    For en sikkerheds skyld kunne du jo investere i et dusin bolde, så du har i gemmerne hvis der udbryder panik,🙂

      frkbibo responded:
      maj 6, 2011 kl. 4:13 pm

      Ja, det kunne jeg jo – de er bare blevet så svære at få fat på. Egentlig er det kattelegetøj, og de kugler man får til kattene idag er nogle underlige gummi nogen som den lille terrorist absolut ikke gider. Jeg plejer som regel at finde den.😉 Og velkommen til.🙂

    Anette said:
    maj 6, 2011 kl. 5:00 pm

    Ha ha – skøn fugl der kan aktivere Bibo😉 Vores hund har også en aktiveringskugle og arme os hvis vi glemmer den. Det er sket et gang hos svigermor og vi måtte afsted efter den dagen efter. Han rendte rundt og ledte efter den i flere timer😉 Knus og skøn weekend🙂

      frkbibo responded:
      maj 6, 2011 kl. 5:04 pm

      SKØR fugl der kan aktivere Bibo😆 De er sjove de kære kræ. I lige måde skøn weekend og knus😉

    vendelboen said:
    maj 6, 2011 kl. 6:46 pm

    Se det fra den positive side, gratis indendørs motion – det er ikke sådan at kimse ad🙂

      frkbibo responded:
      maj 6, 2011 kl. 7:02 pm

      Haha, nej det har du fuldstændig ret i.😆

    Lea P. said:
    maj 6, 2011 kl. 7:30 pm

    Dejligt med husdyr, de holder een i gang.
    Lidt mærkeligt at de kan drille en.

      frkbibo responded:
      maj 6, 2011 kl. 8:07 pm

      De har deres helt egen personlighed. Min søsters kat er også temmelig sjov med sine ejerfornemmelser.😉

    Piskeriset said:
    maj 7, 2011 kl. 7:50 am

    Er din fugl og min ene kat i i familie? For det lyder sådan! Når hun ikke kan finde en af sine bolde, bliver hun også total bims!😀

      frkbibo responded:
      maj 7, 2011 kl. 12:54 pm

      Hihihihihihi, der må være en eller anden karma-forbindelse😆

    anjoe said:
    maj 7, 2011 kl. 1:28 pm

    Jamen så ved vi, hvad terroristen laver, når du ikke er hjemme, Bibo. Der ses gamle udsendelser af “Gæt og grimasser”, hvor Grethe Sønck kravler rundt på gulvet😀

    Hyg dig, og spørg ikke om jeg er lidt misundelig på dit indkøb af lakridser, for det er jeg ikke… hov, hvor kom de sorte streger på min pande fra?? Åhr jo, jeg tømte lige brændeovnens askeskuffe og kom til at tørre løgnens sved af *LOL*

      frkbibo responded:
      maj 7, 2011 kl. 1:47 pm

      😆 Nåååårh, så den kære Anjoe kan li’ ‘krisser😉

      Og nåååårh, så er det DERFOR remoten altid er i nærheden af buret, når jeg kommer hjem!😀

Skriv et svar

