Nydelse

Posted on Updated on

Ok, det regner af og til – her i den danske sommer. Jeg har hvide blodlegemer der ikke opfører sig ordentlig. Jeg har måske en Sjøgren’s på vej (underliggende diagnose, men intet er sikkert endnu). Mine led – især venstre pegefinger – “bobler”. Skroget knager… yikes!

Men når det så er sagt – så går jeg rundt og NYDER.

Har nydt venindens 40 års fødselsdag i København – dagen efter det hersens skybrud som fik rotterne til at drukne eller søge op og ud og løbe mellem folks ben. Nød skyerne på vej hjem, da søndagens regn over Sjælland satte ind.

IMG_9219

Jeg har nydt at betragte kolleger samle et “fisherprice-wannabe” pcmøbel til børn på 3-6 år (under min kyndige vejledning), og siden (sammen med kollega) blive interviewet af en journalist fra P4 som ville vide noget om det her møbel. (Bringes imorgen på et eller andet tidspunkt som jeg ikke aner).

Jeg har nydt nogle gode aftenvagter i musikafdelingen, også selvom jeg har været monstertræt når jeg er kommet hjem. Jeg er GLAD for mit arbejde og jeg sprudler i sjove gimmicks, underlige gadgets, blandet ind i leg. Og det er sådan jeg godt kan lide det. Og så er jeg glad for dem, der kommer og får en god betjening her hos mig – selvom jeg ikke ved alt, så gør jeg det ypperste for at hjælpe med at finde lige nøjagtig den bog, film, cd, etc., som de er på jagt efter. Jeg er knap så glad på det ID kort vi har fået – synes jeg ser sur og bibliotekaragtig ud på billedet!!

Jeg nyder at jeg snart har sommerferie. Selvom planerne er få, så glæder jeg mig til Harry Potter sammen med søster, at nevøen forhåbentlig kommer på ferie hos moster og vi skal lave sjove ting, at jeg har et gavekort på en massage liggende og som jeg håber at få brugt i ferien, at jeg bare skal slappe MAX af og nyde solen på terrassen. For jeg har nemlig beordret vejret til at arte sig og vise sig fra den bedste side

Og så går jeg lige nu og forsøger at gøre rent… (host host, yikes, av av fingre), men mens jeg nyder den seneste cd med Kenneth Bager, som jeg lånte på biblioteket forleden – så sker der lidt hele tiden. Jeg kan simpelt hen ikke holde ud at se på bunkerne mere. Nu skal det væk!

Den her er da herlig! Men der er mange andre gode numre på den cd – den skal vist kjøwes, tror jeg.

 

Jeg nød familiens lune favntag igår, krydret med lagkage. Søster min havde fødselsdag i ugens løb og det blev fejret igår med lagkage, kylling og is. Hun fik af mig en yndig bluse købt i det store udland og selvfølgelig en fribillet til biffengrafen.

Jeg skal videre i mine sysler. Oprydning krydret med afslapning. Og så går jeg og overvejer aftenens underholdning: noget med BID i (“vampede” film/serier) eller … noget andet.

Hav en velsignet weekend – nyd solen, hvis den er fremme. Hvis ikke, så hyg med en bog, dine kære, vær i nuet!

Skriv et svar

