Brugt ferie billigt til salg

Posted on

traedemoelleSå er det tilbage til trædemøllen, hvor efterårets mange opgaver er tæt på at komme op at slås fordi de alle vil fuldføres på én gang. Der bydes på projekter, formidlingsarbejde, studietur (vist nok, hvis ting flasker sig), undervisning i stride strømme, kurser og en masse andre småtterier. badhairday1

3 ugers ferie er just blevet afsluttet. En ferie som har budt på regn og sol, blæst og vindstille. Vejrligt må man sige at jeg vist har været lidt heldig.

Planerne har været få – ligesom jeg har haft brug for. Jeg har gearet voldsomt ned. Enkelte dage endda hevet stikket og gået rundt med morgenhår og sure tæer.

Årets TREDJE udlandsrejse blev det også til. Jow jow, berejst er man da – selvom turen såmænd “kun” gik til Göteborg. Men sikke en tur. Luften var 23 grader. Vandet… vides ikke. Café-kulturen i top. Sydlig stemning. Lækre butikker. Og det allerbedste… selskabet var tip-top, for jeg var afsted med snakke-tanterne aka IVA DIVAS. En rigtig god indbringende tur – som overraskende nok også var lidt indbringende, idet en amerikaner efterfølgende købte et billede, jeg tog deroppe. Jeg er stadig forundret.

Nevøen blev bespist med verdens bedste pizza (en frossen fairtrade ting fra Netto). Og vi fik set hele TO fede film i biografens mørke stemning, med munden proppet af popcorn.

aevlehovedetDer er blevet læst bøger – i hyggestolen, på terrassen, på forældrenes græsplæne, på… dasset.

Jeg vandt en bog på Google+. Det er sandt! Peter Mouritzen udloddede sin seneste bog. Jeg glæder mig til at læse den sammen med nevøen. Har fortalt ham at bogen hedder Ævlehovedet, ligesom han (nevø) er et ævlehoved. DEN kommentar blev han lidt mobset over. I wonder why?

Kort og godt – en stille og rolig ferie uden de vilde udskejelser. Nu er det tilbage til trædemøllen. Ikke nok med at ting presser sig på på jobbet. Mit fritidsjob bliver også hektisk. Der er en verdenskonference i Madrid til februar, hvor jeg skal forberede nogle ting til (yup, hun skal tale igen, lader det til!) – hænderne er fulde. En koncert og tøse-sommerhus bliver der også plads til.

Bring it on!

2 thoughts on “Brugt ferie billigt til salg

    vendelboen said:
    august 7, 2011 kl. 4:02 pm

    Håber ferien har gjort godt. Det er trods alt hverdagen, der gør, at ferien er så skøn 🙂
    Vi skal vel også snart ses.

      frkbibo responded:
      august 7, 2011 kl. 7:29 pm

      Oh, but of course. Det håber jeg da… 😉

Skriv et svar

