Tit tit

Posted on

climbHer sysles i det lille hjem. Her er gang i lidt generel rengøring og oprydning. Det går langsomt og støt fremad. I et stille og roligt tempo. Tingene nås ikke på én dag. (Host host – på ét år!) Det er helt umuligt, når man pt døjer med lidt vejrtrækningsproblemer og ovenikøbet har nogle led der “bobler”. Så de små skridt er store sejre for mig.

De seneste par måneder har været hårde at komme igennem. Angsten for at noget slemt var på vej i mine lunger har siddet som et jerngreb om halsen på mig. Men jeg kan jo bare konstatere at der er dem der samler på frimærker, og så er der mig der samler på sygdomme. Stillingen lige nu er 3 stks. Jamen, det er da til at grine af! Det gør JEG i hvert fald.

3556122677_23967d98b1_oHadeårstiden er sat ind. Det er den årstid, som for mig løber fra september til midten af juni. Er jeg heldig, midt maj. Folk glor nærmest, når man kommer anstigende i tykke sweatere og vanter. Men hellere gøre alt for at undgå at få sådanne fingre som hér, end gå rundt og se ligeså smart ud som alle de andre i deres tynde jakker og bare tæer i sandaler. Og så tillader jeg mig lige at udbryde: HUHA, jeg bliver snart arresteret for offentligt gramseri. Strikketrøjer overalt i butikkerne – I LOVE IT!

Ok, det er da også hyggeligt at man nu kan kravle under tæpperne, og fyre godt og grundigt op under stearinlysene der nu er spredt ud over stuen, og for engangs skyld… i maaaaange år, tages der ikke hensyn til om der er pels eller fjer der kan futtes af. Men jeg synes nu stadig at her er stille. Og jeg savner tvipppp skrrrrååååååt tsk tsk tsk når jeg kommer hjem. Har dog ingen planer om nye fjer sådan lige med det samme.

Ellers står den på undervisning, familie, koncert OG tøsetur næste weekend, læsning, surf, film og alt det andet sysleri, som der kommer på tværs.

Og jeg har langt om længe taget hul på tv-serien som alle taler om. Har set de 2 første afsnit af sæson 1 (yup, der er lang vej op til jer andre hardcore seere). Det tegner til at blive en herlig serie – men kors hvor folk ryger igennem!!

madmenlogo

2 thoughts on “Tit tit

    Kirsten said:
    september 23, 2011 kl. 8:50 am

    Puha, de fingre ser ikke sjove ud. Når jeg ikke lige sidder her i Finland er jeg jo dialyse sygeplejerske og jeg ved lige præcis hvordan sådan nogen fingre kan gøre ondt. Kan godt forstå du gruer for den kolde tid og håber du kan finde noget der kan hjælpe dig…….

      frkbibo responded:
      september 25, 2011 kl. 10:45 am

      Oooh, kan dialysepatienter få hvide fingre? Ja, hvorfor egentlig ikke – lyder lidt logisk, nu jeg tænker efter. Jeg har en del tricks oppe under ærmet til at hjælpe mig, men det er med at tænke kreativt.😉

Skriv et svar

