Har du afleveret dem?

Posted on

– altså 25 ørerne, som du måske havde samlet sammen i en flaske eller glas eller sparegris eller…

25oere

1. oktober kan du ikke aflevere dem mere. Men vi har jo også haft siden 2008 til at få dem afleveret, så hvis vi ikke når det, så er det vist vores egen skyld.

Jeg fik samlet mine sammen i en pose, der vejede godt til. Havde haft dem i en Bacardi flaske – en Barcardi Golden, sågar.

Jeg travede ned i banken lige rundt om hjørnet…. hældte dem i mønttælleren…. og fik maskinen til at bryde sammen. Bankdamen bandede og svovlede og vi kunne ikke få liv i maskinen igen. Ikke engang ved at slukke og tænde. Den ville ikke. Den var gået i chok over de gamle mønter.

Hun måtte fiske de mønter op, som maskinen ikke havde nået at tælle, og dermed tælle resten i hånden.

Om banken er blevet snydt eller om jeg er blevet snydt er ikke godt at vide. Maskinen kunne jo ikke engang spytte en kvittering ud på de mønter den nåede at registrere. Men vi gættede lidt, ud fra tal jeg havde set og lagde lidt mere til, og så gik jeg derfra med et fnis og et “undskyld”, mens jeg nikkede over mod maskinen.

Skriv et svar

