Skrudder-mudder-kludder i systemet

Posted on

Igår fik jeg denne sms fra mobilselskabet 3.

Kære tidligere 3 kunde. På din faktura til betaling 3. oktober er beløbet desværre ukorrekt. Vi har derfor rettet beløbet i vores system, og du bedes derfor ringe på 70313123 og betale det korrekte beløb via Dankort. Betaler du via Betalingsservice, bedes du afvise denne og i stedet betale via 70313123. Vi beklager ulejligheden. Vh. 3.

Øhm, tak for sms, men kære 3, hvad er beløbet så?

Se, jeg valgte jo at forlade 3 i god ro og orden (dels syntes jeg at abonnementerne var lidt for dyre i forhold til mine behov, men den største årsag var at jeg mistede forbindelsen når jeg gik ind i min lejlighed til trods for at jeg bor i midt i en storby!) – så jeg skiftede d. 19. august til et andet teleselskab som sjovt nok rækker lidt bedre ind i lejligheden – og forundredes meget over at jeg på min betalingsoversigt i netbanken i weekenden så, at de d. 3. oktober vil afkræve 511,24 kr. Havde jeg briller ville jeg pudse dem temmelig kraftigt, for det kan da ved den søde grød ikke passe. Eller hvad? Sendte en undrende mail til kundeservice, og det var FØR jeg fik omtalte sms.

Nå, men sms’en tikkede ind og jeg hoppede lystigt ind i min netbank og afviste regningen. Og så begyndte det sjove ellers. Det er jo et selvbetjenings-cirkus af den muntre slags. For engangs skyld mødes du ikke af en dame stemme, men en herre stemme. Gad vide om tanken er “her har vi styr på tingene – du hopper på tasterne derhen hvor vi guider dig i selvbetjeningssystemet”?

Ok, det gik jo fint. Jeg lyttede godt efter og kom også derhen hvor man kunne aflytte sin saldo eller vælge at betale sin regning. “Indtast dit cpr nummer og afslut med firkant”. YES, så er det ved at være NU… selvom jeg stadig tænkte “Gad vide hvad saldoen er”? Ligemeget – der skal betales, og jeg er helt ude af systemet.

“Dit cpr nummer er ikke korrekt”. Øh…. er det ikke? Nå, men ok, så prøver jeg da igen – det kunne være jeg tastede forkert i min kådhed.

“Dit cpr nummer er ikke korrekt”. Næh, hør nu, søde mandsstemme. Jeg var meget påpasselig denne gang! Nå, men så prøver jeg da bare at aflytte saldo.

“Dit cpr nummer er ikke korrekt”. Hmmmmm, jamen nu står jeg altså med mit GULE sundhedsbevis og taster 1 tal af gangen. Jeg er sten sikker på at det er korrekt, søde mandsstemme. HA, jeg prøver da bare med mit mobilnummer.

“Dit mobil nummer er ikke korrekt”. Nu er vi derhenne, hvor jeg overvejer for første gang i mit LIV at begynde at bide negle. Sig mig, er det her skjult kamera? Jeg tror altså ikke på at det er bedre hvis jeg finder passet frem!

Jeg prøver en sidste gang og på mystisk vis kommer jeg til at taste mig igennem til en SERVICE medarbejder – af den tekniske slags.

“Beklager, det her er altså teknisk support – du skal ringe til kundeservice imorgen ml. 9-17” – lød det lettere bebrejdende.

Nå, men så ringer jeg da til kundeservice imorgen efter kl. 9, hvorefter jeg tøffede i køkkenet og varmede karry suppe til en hals, der generer lidt.

Kl. lidt i 10, sådan cirka, ringer jeg til kundeservice med smil på læben. NU sker der noget. Væk med den høje regning. Og så afslutter vi med restbeløbet – for det er jo det, det handler om.

“Vi har desværre tekniske problemer med vores telefonsystem i øjeblikket, og du kan derfor ikke ringe til kundeservice. Vi anbefaler at du benytter dig af vores selvbetjening enten via [ovennævnte telefonnummer. red.] eller 3.dk/selvbetjening. Du kan også prøve at ringe igen senere”.

Her en time senere er der stadig mærker efter tastaturet i min pande….. Jeg kan jo ikke bruge selvbetjening nu når jeg ikke er kunde længere. Det står der højt og tydeligt på hjemmesiden.

Jeg er jo et positivt menneske. Så jeg cykler lidt rundt på nettet, mens jeg bæller den ene kop varme te efter den anden, mens panodilerne ryger ned i lind strøm. (Ok, det med pillerne er måske en overdrivelse). Men der er feber i systemet og ømme muskler og led og det er ikke lige planlagt. Så meget desto mere vil jeg gerne have sådan en lille ting ud af verden, som den her jeg “bøvler” med. Jeg vil tilbage til sofaen, under vattæppet og sumpe, vil jeg!

På 3’s facebook side finder jeg ud af, at jeg ikke er den eneste der har fået en sød besked om for meget opkrævet. Også fra tidligere kunder. Og jeg ser hvordan folk raser og kaster rundt med hidsige bemærkninger. Jeg fanger en tråd, hvor tonen er lidt mere sober og nede på jorden og smider en kommentar om at jeg har sendt en mail, og jeg gerne vil have tilsendt den nye faktura nu når man hverken kan ringe til kundeservice eller bruge det dersens smart selvbetjeningssystem.

En halv time senere tikker svaret ind i indbakken og beløbet er nu barberet ned til 117,98 kr. Fakturaen som er vedhæftet siger stadig 511,24 kr, men Steffen skriver i mailen at beløbet er 117,98 kr, så det gør jeg. OG gemmer denne mail et godt sted – hvis der nu skulle opstå yderligere forviklinger.

Jeg tror også, at mærkerne i panden efter tastasturet er ved at være væk…..

Det var egentlig ok håndteret af 3 – her til sidst. Men jeg har nu ikke i sinde at vende tilbage til jer. Ikke sålænge at jeg tilsyneladende bor i Bermudatrekanten her i midtbyen, i en storby – godt nok i provinsen, hvor forbindelsen forsvinder når jeg går ind af min hoveddør.

Og nu… sofaaaaaaaaaa… Host host host host… hark hark host host….

6 thoughts on “Skrudder-mudder-kludder i systemet

    Linda Eg said:
    september 27, 2011 kl. 6:16 pm

    Ihh, hvor er du tålmodig…🙂 Jeg kan bare slet ikke ha’ sådan noget, det er så forvirrende, at man ikke bare kan komme i kontakt med dem, man skal bruge🙂 Men godt det lykkedes… og god bedring😉

      frkbibo responded:
      september 30, 2011 kl. 9:29 am

      Normalt vil jeg nok også fare op i en spids, men valgte at prøve en anden strategi.😉 God weekend.

    Kirsten said:
    september 28, 2011 kl. 11:02 am

    Hvor er der mange af den slags historeier i Danmark – det er godt nok gået ned ad bakke! Godt du fik det ordnet, men hvad gør en gammel person der ikke kan særlig meget computer….

      frkbibo responded:
      september 30, 2011 kl. 9:30 am

      Og det bliver jo bare værre og værre. De ældre eller bare dem der ikke er særlig gode i de digitale medier føres mere og mere ud på et sidespor. Jeg ser det når jeg underviser og det gør mig lidt ked af det – på deres vegne.😮

    jensdrejer said:
    oktober 2, 2011 kl. 2:09 pm

    Kors da osse – sikken en oplevelse. Jeg har selv prøvet noget lignende, da jeg forsøgte at skifte elselskab. Jeg fik en regning som tydeligvis var forkert. Når jeg ringede til firmaet fik jeg at vide at de ville annullere den og jeg skulle endelig ikke betale. Tre uger senere modtog jeg en rykker… det skete 3-4 gange, indtil de truede med at lukke for strømmen. Når jeg ringede blev de også ved med at fortælle, at jeg ikke skulle betale for regningen var en fejl…… skriiiiiggggg…. fanget i en fælde man ikke kan slippe ud af, eller hva????

    Selvfølgelig blev problemet løst, men jeg var da lige ved at blive hysterisk.

    Håber ikke du hører mere fra “3”

      frkbibo responded:
      oktober 6, 2011 kl. 5:59 pm

      Nej det håber jeg heller ikke, Jens. Men man bliver nu lidt træt når man gang på gang skal have fat i nakken på dem. Men vi skal nok få vores ret igennem – nemlig.😉

Skriv et svar

