A Little Bit of Heaven

Posted on

Egentlig ville jeg have set Kongens Store Tale igår, men mit hoved var ikke til det, og jeg zappede lidt rundt i filmarkivet på jagt efter en film med humor. Det fik jeg med denne og MEGET mere. Jeg husker Kate Hudson som værende denne hersens skuespiller i romantiske humoristiske roller, hvor hun bare hopper glad og fro rundt i manegen. Det var jeg i humør til igår – og det gør hun også her. Og så stopper sammenligningen med tidligere Kate-film altså også.

For selvom vi er ude i en film, der handler om en karrierekvinde med gang i livet og masser af mænd og venner og fest og morskab – livet kører bare derudad med succes – så tager Marleys liv en MEGET drastisk ændring, da hun efter et vægttab og ubehag bogstavelig talt sparkes til lægen af hendes venner. Der bliver taget prøver og resultatet er: “Du har kræft! Det er så fremskredet at dit liv desværre ikke står at redde – vi prøver med kemo mv., men… beklager”.

Hvad gør man så? Hvordan fortæller man sine nærmeste om sin diagnose og hvordan reagerer de på det? Hvordan reagerer man selv og hvordan forbereder man sig på det uundgåelige?

Marley tager det i stiv arm. Fester igennem som altid. Har denne “der er ikke nogen der skal tryne mig”- og “no big deal”-attitude. Men begynder så småt at skubbe sine kære væk. Hun reagerer med voldsomme vredesudbrud, for selvfølgelig påvirker fremtidsudsigterne hende. For ikke at nævne at hun forelsker sig hovedkuls i lægen, der diagnosticerede hende. Alt imens hun ihærdigt fortsætter med at føre sin “huhej-hvor det går” facade.

A Little Bit of Heaven (2011) – IMDb.

One thought on “A Little Bit of Heaven

    Uta said:
    februar 18, 2013 kl. 7:30 pm

    “A Little Bit of Heaven Lille mig i den store verden”
    honestly got myself hooked with your internet page! Idefinitely will be returning more frequently.

    With thanks -Caitlin

Skriv et svar

