Hvorfor bruge botox

Posted on Updated on

– når man kan hoppe forbi sin øre-næse-hals læge, som lige vupti skærer lidt i læben så den svulmer op?

surgeon

Ok, det er måske også lidt drastisk. Men jeg er jo lidt af en drama queen når det kommer til mig og min(e) sygdom(me). Det skal ikke altid foregå lige ud af landevejen.

Men jeg har idag fået lavet en biopsi. Lægen “høstede” nogle spytkirtler, som skal under det store mikroskop for at se, om der er forandringer i dem. Det man kigger efter, er at om det kan fastslås om jeg har ENDNU en sygdom, som egentlig lægger sig tæt op af min sklerodermi.

Den hedder Sjøgrens. Jeg undrer mig lidt over, hvorfor det skulle være en øre-næse-hals læge, der skulle lave læbespytkirtelbiopsien, idet en special tandlæge på et sygehus måske var bedre egnet. Men ok, alle veje fører til en diagnose. Og så må det jo være som det er.

Så jeg har kørt en lidt lavere profil hér end ellers. Har været ude i at skulle forberede mig. For jeg er jo lidt kompleks. Jeg har en såkaldt “Faktor Leiden V Mutation”, som gør at jeg er rigtig god til at danne blodpropper, hvis jeg ikke får blodfortyndende medicin. Det spiller ikke godt sammen med kirurgiske indgreb. Så derfor har jeg været uden min blodfortyndende, MEN i stedet skullet give mig selv indsprøjtninger 2 gange om dagen – med det flooooootteste blåprikkede maveskind som resultat. SÅ nydelig. Det holder propperne fra livet.

Så føde de næste par dage bliver flydende. Idag yoghurt fordi jeg ikke må få varmt, og så må jeg se på hvad de næste dage byder på. Er jo også blevet syet.

Resultatet på biopsien får jeg i næste uge. Selve udredningen må jeg vente en måneds tid på endnu… for der er andre undersøgelser i forbindelse med udredning af Sjøgrens.

4 thoughts on “Hvorfor bruge botox

    Kirsten said:
    april 5, 2012 kl. 11:15 am

    Det bliver aldrig kedeligt at være dig hva’? Gem lige lidt sygdomme til os andre, det kan ikke nytte du tager patent på dem alle 😉

      frkbibo responded:
      april 5, 2012 kl. 11:38 am

      Ha ha ha – hvorfor samle på frimærker når man kan samle på sygdomme? 😆

    Nina said:
    april 9, 2012 kl. 8:31 am

    Øv, Bibo – får det da ingen ende? Jeg håber, du snart får svar, og at det er gode nyheder, for en gangs skyld. For som Kirsten siger, der skal vel også være lidt tilbage, så vi andre skal også får lov til at lide lidt 🙂 Sender dig varme tanker i ventetiden.

      frkbibo responded:
      april 18, 2012 kl. 4:34 pm

      Skal nok gemme lidt…. men kan ikke love noget 😀

Skriv et svar

