Galoperende april

Posted on Updated on

Øh, undskyld. Hvad skete der lige med påske og april?? Mit sidste indlæg var lige før påske vedr. biopsien i min læbe og nu ræser vi snart ind i maj måned.

Det må være alderen der kommer galoperende. Smiley med åben mund

Biopsien har jeg ikke fået svar på endnu. Ringede så sent som idag for at høre. Vi trækker spændingen til næste uge. Godt så.

Ellers så har påsken været pragtfuld i selskab med familien. Nyeste ordspil ml. undertegnede og nevøen:

Mig: “Din skøre knejt”….
Han: “Din skøre….. DAME”….

Ok, godt så.

Det må være alderen der kommer galoperende. Fest-smiley

Jeg er blevet ivrig bruger af Goodreads. Det er et socialt netværk, hvor fokus er bøger. Næh, det kan godt være jeg er bibliotekar, men SÅ MEGET læser jeg altså heller ikke. Jeg vil dog sige at jeg er begyndt at læse mere efter at jeg er kommet på og fået mig et par bekendte derinde. Hvad læser de andre, og uuuuh, den vil jeg også gerne læse og BUM, så er den røget på min “to-read” liste som bare vokser og vokser.

Det ER nu heller ikke bedre at eReolen kom galoperende ind fra sidelinjen med ordene: “uh, vidste du at du kan LÅNE ebøger direkte på din smartphone/tablet/ uden at gå via din pc?” Nej, desværre du kan ikke læse bøger fra eReolen på din Kindle. DRM, som er den dersens licens der er koblet på ebøgerne, snakker ikke sammen med Kindle. Sorry. Det er blevet så stor en succes, at vi i Aalborg har været nødt til at sætte det månedlige antal bøger ned fra 5 til 3. Og jeg har ikke flere muligheder tilbage.

bloddoedindtilsolnedganghundredaarige

Jeg har læst disse. Klik på billederne for at læse mere om dem.

Tænk engang, dem har jeg læst på mindre end 1 måned. Det plejer IKKE at ligne mig. Jeg er heldig hvis jeg får tygget mig gennem en bog på 2 måneder. Men disse røg i min smag. “Blod”og “Død indtil solnedgang” 2 VIDT forskellige billeder af vampyr-genren. Den første bloddryppende neglebidende skræmmende, og den anden pladder romantisk morsom. Og “Den hundredårige der kravlede ud af vinduet og forsvandt” latterkrampende helt ude i hampen. Sikke et eventyr den gamle mand begiver sig ud i, mens vi får hans livshistorie.

amodernwitchLige nu læser jeg “A modern witch” af Debora Geary. Tegner til at blive vanvittig morsom. Og en rigtig tøse-teenage ting, som kan læses på ingen tid. (Dem skal vi også have af og til – især efter den hæsblæsende BLOD). Handlingen: Hekse der hverver nye “medlemmer” via chatrum på nettet, og som i øvrigt mener at Harry Potter ikke har givet dem et specielt godt image. Købte den på Amazon kindle wireless i nat. Nu når min kvote på eReolen er brugt op…. og jeg ikke lige havde lyst til at stå op og rode reolen igennem efter en ulæst bog (som der faktisk er en del af).

Der er nu også andre årsager til at jeg får læst så meget. Helbredet er lidt tungt at danse med pt. Men….

Det må være alderen der kommer galoperende. Flækker af grin (Bilder jeg mig ind)

Hvad læser du? Har du noget spændende at fodre min “to-read” liste med? Jeg har Lisa Genova’s “Left neglegted” på lager, og jeg glæder mig vanvittigt til at læse den.

5 thoughts on “Galoperende april

    Kenn said:
    april 18, 2012 kl. 5:49 pm

    Puha sikker du læser!😉

    Jeg var ikke ovenud begejstret over “Den Hundredeårige”, det må jeg indrømme, men jeg havde også hørt fra 2 forskellige kanter at den var fantastisk, så den var nok lidt hypet for mig.

    I den seneste tid har jeg læst:

    Kathryn Stockett’s ~ The Help (på engelsk), som filmen er baseret på, og jeg syntes at den er lige så god som filmen, man skal lige vende sig til at sproget i en del af den er skrevet på sydstats engelsk talemåde, men det kommer hurtigt.

    Diana Gabaldon ~ A Breath of Snow and Ashes. Den var min godnat læsning i et godt stykke tid, men det var en genlæsning, så det hastede ikke med at læse den. Den var også god 3 gang, og jeg skal også have læst den sidste bog i serien igen, så de står nogenlunde frisk når den næste kommer engang.

    Lars Kepler ~ Paganinikontrakten, den er jeg fornyligt gået igang med, og indtil videre er den ganske udemærket. Jeg er i en periode hvor jeg ikke læser så meget, men det kommer igen.

      frkbibo responded:
      april 20, 2012 kl. 3:37 pm

      The Help ligger faktisk også og venter på mig i reolen. Glæder mig til at læse den. Kepler kommer jeg nok til på et tidspunkt – kan ikke huske om jeg fik læst Hypnotisøren færdig. Hmmmm…

    Piskeriset said:
    april 19, 2012 kl. 7:15 pm

    Hov! Jeg har faktisk inhaleret dem alle tre, hehe! Blod var jeg desværre ikke så imponeret af. Sookie-bogen læste jeg flere år før, at tv-serien kom og gjorde bogserien vældig populær. De første par bøger i serien er meget sjove, men så går det op i sex og mere sex. Lidt trivielt i længden. Den 100-årige var sjov, men lidt for lang og for fantastisk. Kunne nu meget godt lide den første tredjedel.

    Lige nu læser jeg Niceville, som indtil videre tegner godt, og så hører jeg den første Arn-bog som lydbog🙂

    Pøjpøj med læsningen!

      frkbibo responded:
      april 20, 2012 kl. 3:39 pm

      Hehe, du inhalerer jo alt, så jeg er ikke overrasket over at du har læst alle tre. Jeg tror man skal tidligt op for at nå dig til sokkeholderne. Men jeg har hørt det samme med Sookie-bøgerne at de bliver lidt trivielle i længden. Denne her var som sagt på ereolen, så det var med at sige haps. Hø hø.

    […] lå jeg imorges i sengen, på siden, og låste i min “moderne hekse”-bog som jeg fortalte om forleden. Følte pludselig at jeg blev langnæset og opdagede at jeg havde MONSTER næseblod. Crapdamit!! […]

Skriv et svar

