Heste

Posted on Updated on

– siger mig intet, overhovedet. Har aldrig redet på en hest. Har aldrig klappet en hest (tættest på var da en snappede efter mig for mange år siden).

Men jeg har lige set en hestefilm, anbefalet af kollega. Vi har samme filmsmag og kaster film efter hinanden, når vi kan slippe afsted med det. Og nu når vi kommer til at arbejde tæt sammen lige om lidt fordi vi skal have weekend vagt sammen, så flyver de hurtigere gennem luften. 🙂

Jeg fik anbefalet Secretariat, som er en rigtig hestefilm, og som hesteglade drenge og piger vil elske. Og joooo, jeg blev da grebet lidt af stemningen.

Bygger på en sand historie om hesten Secretariat, som i 1973 gør det umulige i at slå en vanvittig rekord som ikke er slået siden. Hvad det er, må du jo finde ud af ved at se den, men det er også historien om husmoderen, der sætter alt ind på at redde familiens stutteri / væddeløbshest og mod alle odds får vendt modgang til medgang.

Lån den på biblioteket.

20121103-223745.jpg

Skriv et svar

