Römer lavede mad til mig idag

Posted on Updated on

20121103-183011.jpg

Dette er den første weekend i …..bum bum bum…. laaaang tid, hvor min weekend har været helt uden planer.

Tæt på hårdt tiltrængt fordi jeg er inde i en periode med ekstrem træthed. Men meget rig på begivenheder, kan man vist roligt sige. Så det opvejer en hel del.

Så derfor kiggede jeg idag Römer dybt ind i øjnene og hviskede: “Hva’ skat, sørger du for aftensmaden?”

Faktisk har Römer ikke lavet noget som helst tidligere. Far og mor var tæt på at smide ham ud i foråret. Det fik jeg stoppet, for jeg tror at Römer og jeg vil kunne få det godt sammen – hvis vi arbejder på sagen.

Så idag smed jeg en håndfuld rodfrugter i bunden, et par kyllingestykker ovenpå, dryssede med lidt krydderier som jeg gættede mig til ville være fint (bla timian), et skvis hvidvin hen over. Og så røg Römer i ovnen og hyggede sig. Kan ikke huske hvor lang tid han stod derinde og svedte, men jeg gætter på et eller andet sted ml. 1 1/2 til 2 timer, lige i underkanten af 200 grader. Kyllingekødet kunne fjernes med øjenlågene…. Muuuums, nammenam, kan ikke rokke med ørerne.

Det er en gaaaaammel svend, og helt i ler uden nogen form for glasur, så det er da vist så tæt på umuligt at få de små stegepletter helt væk. Med mindre der sidder et klogt orakel derude, som har de vises sten? Ok, det er også mere tydeligt med den “hvide” model. Jeg kan godt leve med det.

Römer må godt lave mad til mig igen….

20121103-183031.jpg

2 thoughts on “Römer lavede mad til mig idag

    Piskeriset said:
    november 3, 2012 kl. 11:15 pm

    Römer er en god ven i køkkenet😉

      frkbibo responded:
      november 4, 2012 kl. 4:13 pm

      Ja dét tror jeg på. Spekulerer nu lidt på om rødbedepletterne kan komme af på et tidspunkt. Men jeg overlever, gør jeg.🙂

Skriv et svar

