Once

Posted on Updated on

Aktivitetsniveauet idag har bestået af tøjvask og masser af hvile. Kroppen er bombet tilbage til stenalderen efter mine udfordringer med at rejse frem og tilbage ml. Aalborg og Porto, samt kontrol på sygehus. Jeg har ikke haft energi til at klage til flyselskab, men der er masser af tid – du kan gøre det 7 år tilbage. Men jeg venter nu ikke SÅ mange år. Jeg går igang med min klagesang indenfor meget kort tid.

Så idag har stået på “forkæl mig selv”. Med kaffe og chokolade. Lidt læsning. Og ikke mindst denne film, som du ser på plakaten.

Min “irske mor”, eller rettere min mentor og internationale støtte, en person som jeg holder uendeligt meget af, anbefalede mig forleden filmen Once. Jeg havde glemt alt om det, indtil én af mine kontakter på Twitter idag fortalte at hun var ved at se den på Netflix. DEN skulle jeg også se!

20130410-201907.jpg
ONCE er historien om gademusikanten der forsøger af at spille midt i Dublins gader, elendig pga hjertesorg. Han spiller de sædvanlige klassikere for folk om dagen, og om aftenen sine egne sange.

En aften stopper en tjekkisk immigrant op foran ham. Hun sælger blomster på gaden og har lagt mærke til ham.

Det viser sig at hun er en meget talentfuld pianist og sammen beslutter de sig for at indspille en plade sammen. Det ligger dybt under overfladen at de svinger lidt mere end bare musikalsk, men er det godt nok?

Hjertevarm skøn film, med fantastisk musik og sang af skuespillerne, perfekt på en dag hvor man bare har lyst til at putte sig lunt under tæppet og bare sige aaaaaawwwwwww.

Skriv et svar

