Helse

Posted on Updated on

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg er glad for min ipad. Det var den bedste fødselsdagsgave, jeg gav mig selv sidste år – da jeg rundede 40. En dyr gave, javist. Men jeg har ikke fortrudt et sekund.

Jeg kan læse nyheder fra Library Press Display (dagens avis fra alverdens lande), en service mit bibliotek stiller mig til rådighed – jeg skal bare være registreret låner med cpr nummer og pinkode, og så er jeg klar.

Jeg kan gå på netbank og e-boks. Jeg kan planlægge bus/tog/bil/gå via Rejseplanen. Nyheder og vejr via diverse apps.

Alverdens bøger kan hentes ned i et snuptag. Gratis fra ereolen.dk, fordi mit bibliotek stiller muligheden til rådighed i min kommune. Jeg har desuden apps der giver mig adgang til saxo’s, amazon’s, riidr’s mfl’s bøger i et snuptag.

Jeg kan se film og serier på Netflix.

Og meget mere.

Og så er det forøvrigt også smart at man i bladkiosken (det kalder apple det) kan tilgå alverdens magasiner og blade. Mange på abonnement, men jeg har alligevel snuset mig frem til 2 gratis, som jeg har stor glæde af. Ok, vi er ovre i sundhed, helse, helbred. Et engelsksproget magasin webMD og så den danske version (eller det lugter derhenad), Helse.

Helse kan du hente gratis på Apoteket. Men du kan også hente det direkte til din iPad. Helse finder du også online via din pc her.

Lidt rart når man sidder her dybt begravet under det lune tæppe, og det blæser og regner meget efterårsagtigt derude.

Lige nu bladrer jeg gennem marts udgaven, som har temaet Allergi. Perfekt for én som mig der (OGSÅ) har allergi i form af græs….og lidt til.

20130424-171820.jpg

6 thoughts on “Helse

    Vendelboen said:
    april 24, 2013 kl. 7:30 pm

    Tak for tippet med Helse, det skal straks hentes.

      frkbibo responded:
      april 24, 2013 kl. 7:39 pm

      You’re welcome🙂

    Annette said:
    april 26, 2013 kl. 10:22 am

    Hejsa….Er helt ny på din side, men har allerede fundet 2 filmanbefalinger … og jeg ææælsker film🙂 så jeg bliver hængende og glæder mig til at læse baglæns.

      frkbibo responded:
      april 26, 2013 kl. 10:33 am

      Stort velkommen til.😉 Jeg skriver om dit og dat, som du finder ud af. Men brug evt søge funktionen. Jeg tror faktisk også at jeg vil tilføje widget tags’ene. Så du nemt kan finde mine film/tv omtalelser. Det er en god måde at slappe af på…🙂

    Kristine said:
    maj 14, 2013 kl. 1:13 pm

    Tak for tippet. Jeg er selv stor helse-freak og køber al mit helsekost på http://www.naturoghelse.dk, så jeg kommer ikke så meget på apoteket. Nu skal jeg ikke tænke på at få fat i det nyeste Helse blad mere.

    Det er mit første besøg på din side, så jeg har ikke set, om du har prøvet en masse af de nymodens sunde kure og helsekost-ting. Er der noget unikt, du kan anbefale?

      frkbibo responded:
      maj 14, 2013 kl. 4:07 pm

      Velkommen til.🙂 Som du kan se er dette en blog med “blandede” bolcher. Her er måske knap så meget fokus på helseting. Jeg kan derfor ikke vejlede dig ud i topmoderne kure og helsekost-ting idet jeg er tilhænger af at man individuelt finder ud af, hvad der virker for én.😉

Skriv et svar

