Sherlock

Posted on Updated on

Forleden lånte jeg på biblioteket første sæson af tv-serien Sherlock. Jeg havde misset den på tv og da jeg godt kan lide Sherlock Holmes’ vanvittige udskejelser og univers, måtte jeg jo gribe chancen da jeg så at vi havde den på lager.

Jeg har altid godt kunne lide Jeremy Brett’s fortolkning af Sherlock Holmes, og kan også lide Robert Downey JR’s udgave. Begge lader Sherlock’s – ja det er vel vanvid (?) – skinne fantastisk igennem. Men favoritten hér er Jeremy Brett – det var ham, der introducerede mig for Sherlock i…. Bum bum bum…. 1980’erne?

20130428-154825.jpg

Nu er den berømte figur med bopæl Baker Street 221B så tilbage i en engelsk produceret version, hvor du stadig har spillet mellem Sherlock Holmes og Dr. Watson. Det geniale med denne serie er at handlingen, som vi kender den er ført frem til det 21. århundrede med mobilteknologien og alle mulige andre tekniske vidundere. Og det fungerer fantastisk!!

20130428-155000.jpg

Se sæson 1 på Netflix, eller lån den på biblioteket.

Skriv et svar

