The big C

Posted on

Jeg er omgivet af sygdom. Det er en del af mit liv og det forlader mig aldrig. Til tider er det som en tung kappe der trækkes over skulderen, mens jeg andre gange svæver let rundt. Jeg har selv en kronisk sygdom som byder på udfordringer af forskellig art. Og så er der meget sygdom ved kære tæt omkring mig – jeg frygter snart at der må være noget fuldstændig galt i generne. Med mostre der har problemer, og hvor den ene just har haft en prop i lungen. For ikke at nævne familiemedlemmer endnu tættere på.

Så kan det måske være lidt underligt at jeg lige nu har kastet mig over tv-serien The Big C. Hovedpersonen heri har modermærkekræft af den værste slags.

Men hvor er det en pragtfuld serie. Jo, der er udfordringer i forhold til Cathy’s kræft diagnose og i sæson 2 kaster hun sig over eksperimentel behandling. Men hold nu op for en fighter og kvinde med stort K, med en mand der er so-so og en teenagesøn i sit vredeste teenage-humør, og en bror der er psykisk syg og lever på gaden. Hendes livssyn, livsglæde og i det hele taget positive syn på livet som hun nu engang har fået præsenteret og har foran sig….fantastisk.

Og jo, den er da rørende og man kan også af og til knibe en tåre, men samtidig sidder du med stort smil og kan ikke slippe et fnis, af og til.

20130522-145812.jpg

8 thoughts on “The big C

    Dorthe Walsh said:
    maj 22, 2013 kl. 3:55 pm

    Ja det er en rigtig sød serie.🙂

      frkbibo responded:
      maj 22, 2013 kl. 4:00 pm

      Og så ærgrer man sig over at der kun er 2 sæsoner på den danske Netflix…. Jeg er snart igennem dem.🙂

    Anette said:
    maj 22, 2013 kl. 4:06 pm

    Den serie kender jeg ikke. Vil ikke forlade din blog uden at skrive, at du ved hvor jeg er.

      frkbibo responded:
      maj 22, 2013 kl. 4:10 pm

      Hvis I har netflix, så lur den. Den er rigtig sød. Og tak søde, I know.

    anjoe said:
    maj 22, 2013 kl. 4:36 pm

    Jeg er måske kræftramt, og skidt nu med det, men du har helt anderledes problemer, arbejder for din sygdom totalt, så klem videre på, Bibo😀

      frkbibo responded:
      maj 24, 2013 kl. 5:14 pm

      Aij da også, kære Anjoe. Det er jeg ked af at høre! Vi har alle vores ting at kæmpe med – og ikke mindst bekymre sig om. Klem til dig og hr. Rimkoger.

    Vendelboen said:
    maj 22, 2013 kl. 7:11 pm

    Jeg ville ønske den stride vind kunne blæse alle dårligdommene væk og sende bedre vejr og helbred til dig og dine. Under alle omstændigheder må du læsse af, næste gang IVA DIVAS samles.

      frkbibo responded:
      maj 24, 2013 kl. 5:15 pm

      Jeg håber vi bliver enige om en dato – og så må vi se hvor meget jeg læsser. Bliver nok begrænset, trods alt.

Skriv et svar

