Tidligt oppe

Posted on Updated on

Jeg var oppe kl 5 imorges, og så tidligt om morgenen er der altså diset og råt og mosekonen står i disen og gnækker EFTERÅRET ER PÅ VEJ.
20130712-162445.jpg

Skrub af, siger solen ml. 7 og 8 og mosekonen hiver op i skørterne og glider ned i sprækkerne, som en anden heks fra OZ, alt imens hun hvæser som en anden hankat.

Men det er tidligt og øjnene begynder her sidst på eftermiddagen at se dobbelt. Jeg skal bestemt have mig en iskaffe lige om lidt. En stor lyst efter iskaffe overmandede mig på vej hjem i toget og jeg har handlet, så det er muligt lige om lidt.

Jeg fik en sms i onsdags: Husk din tid på fredag i allergiambulatoriet kl 9. Havde jeg glemt alt om. Og så kl 9!! Det betyder at jeg skal med toget kl 7…. Klokken SYV!

Men nu er det overstået dér. Skal lige til noget opfølgning i november og så er jeg på egne ben – hvad angår allergenerne. Piece of cake, er jo nærmest på hjemmebane her.

Men jeg har været gennem længere udredningsforløb om jeg har astma eller ej. Ej, det har jeg så ikke. Vi er tilbage ved start – næsten. Har fået noget ud af mit forløb og kan tage med til kontrol hos min sklerodermi læge i næste uge.

Og så har jeg idag doneret blod til en lille forskerspire – hun er ved at forske i allergener og hvordan cellerne opfører sig. Har modtaget resultatet i en fin graf og tænker, ok, det er nok meget spændende. (Læs: det er det rene russisk for mig). Men jeg er jo altid klar til at nurse læger som der er for få af på visse områder.

Og nu nydes solen på terrassen under parasol, hvor de ekstremt blege ben flashes bag hækken.

Dagens aftensmad er koldskål og frugt til dessert. Fredagsslikket skal nydes til endnu et afsnit af Orange is the new black. Seneste nye serie som blev lagt på Netflix igår.

Serien handler om den lidt naive Piper, som sendes i fængsel for en forbbrydelse for 10 år siden. Her dannede hun par med en lesbisk narkosmugler, og nu skal hun så sone nogle måneder bag tremmer. Her får vi indblik i livet i et kvindefængsel, og lad mig bare sige at der er ikke sparet på humoren. Kan du lide serien Weeds, så kan du også lide denne.

20130712-164347.jpg

Skriv et svar

