Med øjne så firkantede som

Posted on Updated on

…. Pc-skærme.

Sådan føles det i hvert fald efter idag at have siddet helt koncentreret og knoklet med en international hjemmeside som jeg er webmaster på……..i flere timer!!!

Egentlig ved jeg INTET om MySql, php, og databaser og hvad det nu hedder. Ikke desto mindre er det lykkes mig at installere en wordpress side på min pc i et miljø der gør at den kan køre offline, hvorefter jeg i fred og ro har kunnet modelere et helt nyt layout på siden. Og dernæst fulgt diverse tutorials og med møge og besvær, plus en enkelt chat med en support der holder til i England, og efter flere timer at sjusse mig frem til at uploade den hersens wordpress side til serveren. Rette databasen til i en notepad (det gik lidt galt, så jeg brugte mere tid end forventet), og importere den til serverens MySql database. 3. gang lykkedes det. Og online rette siden til i en “undermappe” for til sidst endnu engang at flytte lidt rundt, så den officielle side fremtoner med det nye layout lige dér hvor den skal være. Faktisk forstår jeg ikke helt hvad jeg har skrevet her, og endnu mindre ad jeg har gjort.

Spørg mig ikke om jeg kunne gøre det igen, for det tvivler jeg.

Men jeg røg helt til tops idag. Siden kører som den skal med sit nye layout. Yay!

 

Skriv et svar

