Fotosjov

Posted on Updated on

Allerhelst ville jeg gerne have et top professionelt spejlrefleks kamera, fordi jeg synes det er ret sjovt at tage billeder. Især når man leger turist.

I dagligdagen kan mindre nu også gøre det. Jeg har et kompaktkamera af mærket Canon, som jeg købte for et par år siden. Det er da også ok, men jeg synes aldrig at det har levet op til mine krav og forventninger. Men det er et fint lille kamera, og min tro følgesvend i udlandet, omend jeg savner noget mere, men det får være som det er.

Men kompaktkameraet har man jo heller ikke altid med sig. Jeg har ikke.

Tilgengæld har jeg min mobil telefon med. Og jeg er begyndt at tage flere billeder med den. Det er lidt sjovt at lege med mulighederne. Og så findes der en masse apps til.

Jeg har tidligere nævnt AlienSky app'en som kan tilføje dine billeder stjerner, planeter og mange andre effekter, så det ser ud til at du har været i en helt anden verden.

Forleden var jeg i Den Gamle By i Aarhus, og satte min lille mobil på prøve. Iblandt billederne var der et som var kandidat til at komme en tur igennem AlienSky app'en.

Her er originalbilledet.

Og efter en tur i AlienSky, kom det til at se sådan ud.

@lillemigidenstoreverden / instagram

Det er da morsomt!!

Vejret i fredags var pragtfuldt – stille og solrigt. Lyset perfekt og jeg savnede i den grad det lille kompakte kamera, som trods alt kan mere end en iphone5. Men kender man lidt til lys etc, så kan det godt gå an.

@lillemigidenstoreverden / instagram

 

 

2 thoughts on “Fotosjov

    Piskeriset said:
    november 10, 2013 kl. 3:07 pm

    Wauw! Hold da op! Det er totalt blæret – og smukt ♥

      frkbibo responded:
      november 10, 2013 kl. 3:55 pm

      Mange tak 🙂

Skriv et svar

