Fredag aften

Posted on Updated on

Det rusker udenfor. Det regnede tidligere idag og jeg har et ekstremt anstrengt forhold til regn, fordi det regner ind, og håndværkerne har svært ved at finde ud af hvor det stammer fra. Så tapetet buler, og jeg har svært ved at tæmme min hidsighed og ærgrelse, for ikke at sige tålmodigheden.

For hvad gør man, når man bor i nybygget bolig, hvor bygherre har løbet fra sit ansvar ved at lade sig selv gå konkurs for måneden efter at starte op på ny? Vi stod ellers til en erstatning efter kendelse ved retten, men det omgås selvfølgelig ved en konkurs, så vi aldrig får pengene. Hvordan kan sådant noget være lovligt?

Så jeg føler mig lidt lost, bondefanget og stavnsbundet. Æv!

Men altså, det rusker derude. Stearinlysene er tændte og sender lune og varme ud imod mig. Jazz smyger sig lækkert om kroppen fra P8 Jazz. Jeg nyder en kølig øl og et enkelt stykke chili chokolade købt i London i november. Og lader krop og sind flyde væk til andre himmelstrøg og verdener. Nok engang blev jeg inspireret fra Goodreads, som er et socialt medie med én ting for øje… At dele sine læseoplevelser. Min læseglæde er vendt tilbage pga Goodreads.

Jeg er nok engang kastet ind i midten af en dæmon/engle krig, skrevet med glimt i øjet. Dæmondræberen, af Louise Haiberg. Og så kan den såmænd hentes på ereolen.

Og mig? Pulsen er, trods alt, nede. Har idag sagt til kollegerne: Vi ses næste år. Og imorgen står den på familie-tradition-hygge.

 

Skriv et svar

