London Grammar

Posted on

Jeg var til koncert i London d. 28. November. Jo jo, man kan godt nå en masse på få dage.

Min søster og jeg landede i Heathrow lufthavn kl. 17 lokal tid, og kl. 18 smed vi vore kufferter hos én af mine bekendte i London, hvor vi havde fået lov at bo. Huhej gennem London det gik med TUBEN med kurs mod Brixton, hvor vi skulle høre det nye engelske band, London Grammar.

I juli havde jeg aldrig hørt om bandet, men det skulle vores værtinde snart få lavet om på. Distræt som Hun er, havde hun bestilt billet til koncert med disse samme dag, som søster og jeg skulle ankomme. Ups! “Vil I med, for så får jeg fat i ekstra billet!” Jovist, man er vel altid klar til en rask lille koncert? Og når det ovenikøbet er i London, så…. Ja, hvor tit sker det lige? Og endnu mere ovenikøbet med et lokalt band, der er ved at slå igennem internationalt.

Det var en oplevelse. Jeg havde hørt dem på Spotify, hvor deres debut plade gemmer sig, så jeg vidste godt hvad vi gik ind til. Jeg så frem til det.

Derfor kan kæben nu godt falde lidt ned…. Godt spillet, og stor stemme der fik det til at krille med ad nakken.

I Danmark kendes de nok mest på dette nummer af Disclosure.

Men prøv lige at høre disse 3 numre….

 

Det var meget spændende at opleve dem live, omend det var i en overfyldt sal. Et gammelt teater med fin balkon osv. Men hvad, det tror jeg næppe de unge tilskuere lagde med til. Set ude fra sidelinjen, så havde de en fest. Og jeg tror sørme også at et ungt par blev forlovet – de stod foran os, og kunne slet ikke holde fingrene fra hinanden.

 

Skriv et svar

