Sidste dag i 2013

Posted on Updated on

Så er det snart at alle giver et HOP ind i det nye år. Mange gør status over året der gik, og hvorfor ikke også mig?

Jeg har været lidt fraværende på bloggen – der sker altså ikke noget hver dag som er værd at skrive om. Eller som jeg har LYST til at skrive om. Men julekalenderen i december – DEN er der, og hver dag. Og jeg missede ikke én dag (vist nok). Og jeg kan allerede nu love, at jeg allerede har fundet 23. december 2014. Jow jow, det gør ikke noget at være i god tid. Thi hi!

Jeg slog smut henover skyerne

Året har budt på udlandsrejser hele 4 gange. Det kommer ikke til at ske i 2014. Men i år havde jeg fornøjelsen af en meget speciel tur til Porto i Portugal – en rejse, jeg sjældent glemmer. Pga en masse bøvl med teknikken var min ankomst i Porto 8 timer forsinket, og for at det ikke skal være løgn, så betød alle ombookingerne til Portugal, at min hjemrejse var blevet annulleret. Så da jeg stod i Porto lufthavn og gerne ville hjem, så fik jeg at vide at det kunne ikke lade sig gøre fordi der ikke var flere pladser. Så jeg fik 24 timer ekstra i Portugal, som var lidt kold og regnfuld dér i starten af marts måned. Til gengæld var jeg sammen med min internationale “familie”, og det luner altid, når jeg er til årsmøde i den internationale paraply-organisation.

I juni hoppede jeg på et fly med kurs til vidunderlige Barcelona. NØJ, en tur. Det var ikke ferie – mit internationale bagland syntes jeg skulle på kursus i rådgivning af patienter ud fra gældende EU lovgivning i forhold til hvad medicinalfirmaerne må og ikke må. Det var enormt spændende, lærerigt og jeg mødte en masse dejlige mennesker fra hele Europa, som alle repræsenterede en sjælden sygdomsgruppe. Der var varmt, når vi endelig fik lov at holde fri (sad på skolebænken fra 9-16 i 4 dage), maden var pragtfuld og stemningen i top. Det var min første tur til Barcelona og absolut ikke den sidste.

SÅ var det tid til ferie… 100% ferie. Ok, med den lille tvist at vi alle havde sklerodermi, men den del pressede vi lidt i baggrunden. Vi var 6 tøser i en hytte i Norge i juli, og det gik ikke stille for sig. Vi mængede os med de kendte (jovist, jeg fik skam et kram af den daværende norske statsminister som gik rundt med bare tæer i sandaler) og hyggede blandt myggene, i pragtfuldt vejr. Vi er allerede i fuld sving med at planlægge næste gang vi skal ses – denne gang i Danmark, for 4 af jenterne er norske. Det føltes somom vi havde kendt hinanden altid.

Jeg nåede hjem til søsters fødselsdag d. 6. juli og gav hende en fødselsdagsgave som skulle bruges i november. En tur til London. For turen til Portugal i marts resulterede i en lille kompensation fra SAS, som gjorde at jeg kunne hive søster med til London et par dage. Vi boede hos én af mine venner. Og havde en rigtig skøn søstertur som også bød på koncert med London Grammar, shopping og en tur i London Eye. Aij, hva!!

 

Året i sin helhed

Generelt har 2013 været et fint år. Arbejdsmæssigt en del udfordringer og spændende opgaver. Familiemæssigt hygge med nevø og familie. Nydt gode stunder med venner i ind- og udland. Helbredsmæssigt nogle bump på vejen – når man har en sygdom som min, så støder der ofte ekstra sygdomme til eller der opstår udfordringer og det har jeg kunnet mærke. Men jeg føler mig trods disse heldig, og synes jeg generelt får den rette behandling – 80% af tiden.

2014

Jeg håber 2014 tager vel imod mig og DIG, og ikke giver for mange negative udfordringer. Der er ingen garantier for hvordan ting udvikler sig. Men hvis vi nu lover hinanden at passe godt på hinanden og andre, og ikke altid har MIG-hatten på, så kommer vi langt.

 

Tak for året der gik – rigtig godt nytår.

Og pas nu på hinanden, dyr og løse genstande i aften.

 

 

 

 

2 thoughts on “Sidste dag i 2013

    Anette said:
    december 31, 2013 kl. 7:12 pm

    Kære Bibo, Spændende med dine rejser – har jo hørt om dem og det lyder fantastisk. Tak for hyggelige oplevelser og snakke i årets løb. Glæder mig til flere af dem i det nye år. Knus og rigtig godt nytår🙂

      frkbibo responded:
      januar 1, 2014 kl. 10:53 pm

      Takker også for godt selskab i 2013 – og ser frem til flere hyggelige stunder i 2014. Knus

Skriv et svar

