Får du din daglige frugt?

Posted on

Jeg er ikke nogen helseguru…overhovedet. Jeg ved godt man skal sørge for at få så og så meget frugt og grønt om dagen. Det når jeg aldrig op på…. Den der med at skære ned på sukker…. HA!

Jeg har den vildeste trang til snask og sukker efter aftensmaden. Nøj, hvor det irriterer mig, for passer jeg ikke på, så skovler jeg ind, bogstavelig talt. What to do?

Well, jeg er begyndt at hive mere frugt ind i måltiderne. F.eks. et æble, fersken, banan til hvilket som helst måltid. Så opdager du egentlig ikke at du er tæt på at nå “kvoten” på frugt.

På arbejde faldt jeg forleden over denne bog.

Det smager sødt – lækkerier uden mælk, sukker og gluten. Ved forlaget Turbine. (linket er til Bibliotek.dk, hvorfra du kan bestille bogen til hjemlån).

Jeg tror da nok, der er lidt der skal testes heri. Yummi!!

Nydelige velanrettede billeder må du finde i bogen. Det dur jeg ikke til. Tilgengæld viser jeg gerne efterbillede – her er resultatet af en gang frugtsalat bestående af pære, fersken og et par dadler. Og så en chokoladecreme bestående af banan, avocado, dadler, kakaopulver, vanillepulver og efter eget initiativ, et lille drys lakridspulver. Ovenpå et lille drys frysetørret hindbær.

Med de 3 feskner, jeg allerede har fået, har jeg vist fået dagens frugt…..og sukkertrangen blev også stillet, helt uden sukker som sådan. Sweet!

Bestil bogen på bibliotek.dk.

 

4 thoughts on “Får du din daglige frugt?

    Kenn said:
    juni 2, 2014 kl. 8:59 am

    Det lyder rigtigt lækkert og spændende. Tak for tippet. Jeg har fundet bogen til en god pris på nettet, så den er bestilt 🙂

      frkbibo responded:
      juni 5, 2014 kl. 10:36 pm

      Der er mange gode opskrifter deri.

    Vendelboen said:
    juni 5, 2014 kl. 10:02 pm

    Det skal da prøves på et tidspunkt.

      frkbibo responded:
      juni 5, 2014 kl. 10:38 pm

      Jeg har prøvet et par opskrifter – idag kokostoppe, som jeg dog ikke var heeeeelt tilfreds med i konsistensen. Men yummi i smagen. 🙂 Kan bestemt anbefales, især til dig. 😉

Skriv et svar

