Brugt ferie billigt til salg

Posted on Updated on

Jeg har haft ferie denne uge, og ved du hvad – jeg har slet ikke været ude at rejse. Faktisk har jeg slet ikke været uden for bygrænsen.

Planerne har været få, oplevelserne rige.

Jeg har rumsteret lidt i lejligheden. Samlet sammen til lossepladsen så nu skal der ringes efter en ven. Men det er kun første etape, jeg rydder op og ud i etaper. Nogle gange får man slæbt for meget til huse!

Jeg fik afsluttet bogen Shadow Falls – Fød ved midnat. Ganske god young-adult fantasy bog. Lån den på ereolen, det gjorde jeg.

Bagefter kastede jeg mig over den lille sag, Månesten – drengen der ikke var til. En rørende velskrevet islandsk roman på mindre end 150 sider. Slugt på kort tid. Lån den på biblioteket.

Onsdag aften tog veninden mig under armen til en bid brød og årets musical på Aalborg Teater: Cabaret. Fremragende forestilling med både Ulla Henningsen og Lise Baastrup, der leverede sagerne. Faktisk stående klapsalver til hele holdet. Kæmpe oplevelse. Tak, søde veninde.

Torsdag forvandlede jeg mig til Bibo, 13 år. Næsten. En kollega og jeg tog til premiere på En flænge i himlen, filmatiseringen af John Greens bog af samme navn. Fantastisk god film – godt skruet sammen og ekstrem sød og helt fin i håndtering af noget så forfærdeligt som uhelbredelig kræft, og den første store kærlighed. Vi så filmen kl. 15.45 sammen med en hel flok teenagere og jeg kan roligt skrive under på at jeg var den ældste. Jeg har ALDRIG været i de at se en film hvor hele salen brød hulkende sammen at det var lige før at vi 'voksne' var tæt på at komme til at fnise højlydt. Jovist var vi rørte, men der skal vist mere til hvor jeg bryder hulkende sammen. Kan dog godt forstå at de søde 13-14 årige piger gik derfra med mascara i striber. Rigtig god film, og ganske tro mod bogen.

Idag drog jeg igen afsted til biografens mørke. Denne gang i en helt anden genre. Disney når den er dyster. Maleficent. Historien om Tornerose men set fra den onde gudmors synsvinkel. Uh, I like. Disney, når det er godt. Gode effekter, rørende musik, lykkelige scener der med et svuptag bliver drejet om til uhyggelige scener, det ondes kamp mod det gode – og omvendt. Jeg synes de er sluppet godt fra det projekt. Jeg var underholdt, and I liked it!

Og det var så den ferie, brugt på hjemlige sysler, totalt afslapning så vidt muligt, nydt det gode vejr, og er forhåbentlig klar til fuld fart igen. Næste ferie er pænt ude i fremtiden, men det er ok – så er der noget at glæde sig til.

 

Skriv et svar

